A világnézeti semlegesség elvének európai torzulásairól

2017. augusztus 30. 10:02

A világnézeti érzékenységek sajátos és abszurd „versenyében” nyilvánvalóan a keresztyénség lett a vesztes, és sajnálatos módon, de mégis azt kell mondjam, a muszlim hitűek érzékenysége lett a mérce.

2017. augusztus 30. 10:02
Köntös László
reposzt

„Úgy tűnik, az iszlám jelenléte nemhogy tovább erősítette volna a világnézeti semlegesség elvét, hanem torzulásokat idézett elő benne, s ezzel létrejött valamiféle egészen abszurd értékskálája a különböző csoportérzékenységekhez való viszonyulásnak. Van, akiknek az érzékenysége számít, van, akiké kevésbé.

S ebben a fura helyzetben, a világnézeti érzékenységek sajátos és abszurd »versenyében« nyilvánvalóan a keresztyénség lett a vesztes, és sajnálatos módon, de mégis azt kell mondjam, a muszlim hitűek érzékenysége lett a mérce, a politikai korrektség igazodási pontja. Rendben van, figyelni kell mindenki érzékenységére, még muszlim felebarátaink érzékenységére is.

Ám mégis az a helyzet, hogy ez a tapintat és a mások iránti érzékenység olyan abszurd helyzethez vezetett, hogy a kulturálisan keresztyén gyökérzetű Európa a világnézeti semlegességre, valamint más hitek érzékenységére hivatkozva a keresztyénség nyilvános jelenlététől úgy fél, mint ördög a tömjénfüsttől, miközben nem tűnik fel, hogy az iszlámnak tett gesztusok legalább annyira sértik a semlegesség elvét, pont azt az elvet, amelynek alapján a „hivatalos” európai ideológia a keresztyénséget száműzte a politikai térből.

Nem csoda, ha egyre szélesebb körökben erősödik meg az a nézet, hogy ez egy kulturálisan öngyilkos politika. Nem lehet tudni, hogy mi a célja, de a világnézeti semlegesség értelmezésében tapasztalható kettős mérce alkalmazása, a különböző csoportérzékenységek látható hierarchiája tökéletesen alkalmas egy olyan teória alátámasztására, hogy ami itt valójában folyik a világnézeti semlegesség tetszetős ideológiájának leple alatt, az valójában a kulturálisan keresztyén hátterű európai identitás teljes felszámolása. A keresztyén vegye le a keresztet, keresztelje át ünnepeit, ne legyen semmiféle ima semmilyen hivatalos testületi ülés előtt, de a muszlim polgármester szólíthatja imámját. A keresztyénség tűnjön el a nyilvánosságból, de ha egy muszlim polgármesterről van szó, akkor az más. (Egyébként azt sem értem, mi köze a nyilvánosságnak ahhoz, hogy egy közszereplő milyen hitű? Miért kell nekem megtudnom, hogy egy adott polgármester milyen hitű? Mi közöm hozzá, s mi köze a hitének az általa betöltött tisztséghez?)

Jó lenne már, ha valaki onnan az európai elitből elfogadható, racionálisan is könnyen belátható magyarázatot tudna adni arra, hogy miért ragaszkodnak ennyire a toleranciának, a világnézeti semlegességnek, a mások iránti érzékenységnek ehhez a féloldalas, politikailag egyáltalán nem korrekt, sőt leplezetlenül részrehajló értelmezéséhez.” 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
quiet
2017. augusztus 30. 14:08
" Jó lenne már, ha valaki onnan az európai elitből elfogadható, racionálisan is könnyen belátható magyarázatot tudna adni arra, hogy miért ragaszkodnak ennyire a toleranciának, a világnézeti semlegességnek, a mások iránti érzékenységnek ehhez a féloldalas, politikailag egyáltalán nem korrekt, sőt leplezetlenül részrehajló értelmezéséhez.” ------------------------- Mi van? Nem meri kimondani? Hiszen mindenki tudja !
zakar zoltán béla
2017. augusztus 30. 14:08
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
szekula
2017. augusztus 30. 13:32
Vegyük észre a szakirodalomban "Surely Alarm"-nak nevezett érvelési blöffök sorát: "nyilvánvalóan" "azt kell mondjam" "úgy tűnik" "nem tudni, miért" E retorikai bóják mindig roskatag premisszákat jelölnek. És tényleg.
Onurisz
2017. augusztus 30. 11:04
Egészen döbbenetes az oldhami képviselőtestületről szóló film és telitalálat Köntös László írása. Egyébként döbbenetes minden dzsihadfigyelo.com-on megtekinthető film. Éppen azt valószínűsítik, hogy nem igaz, amit még Köntös úr is jóhiszeműen elfogad, mely szerint "a muszlim hitűek töredéke vall ilyen szélsőséges nézeteket". A keresztény egyházak ezekben az években veszítik el az iszlámmal szembeni harcot és az európai lakosság jelentős hányada keresztény hithez való visszafordításának halovány esélyét is. Ha a keresztény egyházak nyíltan és határozottan fellépnének a muszlim betelepítés ellen, az itteni segítség feltételeként állítanák az iszlámról keresztény hitre való átérést, ha felszólítanák a gazdag iszlám államokat, hogy oldják meg a muszlim "menekültek" befogadását és támogatását a saját területükön a saját forrásaikból, és felszólítanák az európai államokat a keresztényekkel, zsidókkal, európai civilizációval és jogi berendezkedéssel ellenséges muzulmánok kitelepítésére, illetve az iszlám területeken üldözött és fenyegetett keresztények katonai védelmére és kimenekítésére, (s emellett érzékenyen, rugalmasan és szeretettel fordulnának az európai emberek mai létproblémái felé) akkor esetleg újra meg tudnák nyerni a kereszténységtől többé-kevésbé eltávolodott emberek és családok szimpátiáját és együttműködését. E nélkül nem fog menni. Egy ilyen kemény, az iszlámmal szembefeszülő és tetemre hívó magatartás minden bizonnyal felerősítené a keresztényüldözéseket. Ez azonban már egy ideje folyik, s a puhány muszlimsimogató önfeladásnak semmi eredménye nem látszik. Legfeljebb az lenne a következmény, hogy hódító jellegű, integrálhatatlan iszlám betelepülést az üldözött közel-keleti és afrikai keresztények betelepülése váltaná fel, amely valószínűleg nem járna akkora integrációs kudarcokkal, s Európa civilizációs arculata is változatlanul maradna.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!