Bevásároltak a románok: amerikai lopakodók fognak járőrözni a Kárpátokban
32 darab ötödik generációs F–35-ös harci repülőgép érkezik a szomszédos országba.
A Dragnea-kormány közlekedési tárcavezetője azonban újra felfedezte a vasútszakaszt.
„Ja, mert – a szervezőktől eltérően, akik teljesen hallgattak róla – szinte elfelejtettem mondani, hogy a vasútszakaszt nem 2017-ben, hanem 1890-ben adták át, még az Osztrák–Magyar Monarchia idején. Annak idején a vonal biztosította az összeköttetést a vaskitermeléséről ismert Radnabányához. És olyan nagyszerűen megépítették, hogy több mint egy évszázada nem fogott rajta az idő, és nem hagytak nagyon mély nyomot rajta a romániai vasúti viszonyok sem.
A vasútvonalat eredetileg a magyar államvasutak, a MÁV működtette, aztán a történelem »váltóján« mindez átkerült a román államvasutakhoz, a CFR-hez. A vasútszakasz azonban mindennek ellenére azóta működőképes maradt, és egészen 2013-ig használatban is volt, amikor is magántulajdonoshoz került, aki nem tartotta kifizetődőnek az üzemeltetését.
A Dragnea-kormány közlekedési tárcavezetője azonban újra felfedezte a vasútszakaszt. Így aztán Cuc miniszter – akinek ígérete szerint az idei évtől 800 kilométer autópálya épül majd Romániában –, az Osztrák– Magyar Monarchia kései, de mindig jól jövő segédletével egyelőre átadhatott egy huszonegy kilométeres vasútszakaszt.”