Most akkor szükség van-e az emberre; a vélemények teljes káosza

Azt lelkesen propagálják némelyek, hogy ne legyen gyerekünk, ellenben ritkán hallok arról, hogy ne dolgozzunk.

Ha az engine szóról nem az autók jutnak eszedbe. Ha tudod milyen érzés egy toronyból leadott head-shot.
„Doom (1993)
Minden idők egyik, ha nem a legjobb FPS játéka 1993-ban látta meg a napvilágot az id Software fejlesztésében. A tervező bandában ott volt többek között John Carmack, John Romero és Tom Hall is, akik korábban már együtt dolgoztak a Wolfenstein 3D-n. A recept adott volt, a jövőt ott birtokolták a saját kezükben. De talán nem is nagyon kell belemenni a részletekbe, hiszen valószínűleg nincsen olyan ember a Földön, aki ne hallott, vagy ne játszott volna a Doom első vagy második részével. A Wolfensteinhez hasonló játékmenettel bíró Doom alapjait már lefektették korábban William "B.J." Blazkowicz-val 1992-ben. A készítők nagy valószínűséggel tudták, hogy ha a korábbi játékuk alapjaira felhúznak egy játékélményben másfajta koncepciót, amit még pörgősebbé, véresebbé és látványosabbá varázsolnak, akkor új szinteket érhetnek el a játékvilágban. Így is tettek. A Doom minden téren előrelépés lett a Wolfensteinhez képest. Ami viszont felejthetetlen élménnyé avanzsálta a játékot, hogy képes volt bárki számára szórakoztató lenni. Habár rettentő véres és durva volt a játék, maga a pörgős, akciódús játékmenetével nem tudta untatni a játékosokat. Egy számítógépes hullámvasút volt, ami nem engedett kiszállni, miután beleültél az ülésbe. Az IDDQD beírása, valamint a BFG 9000 megszerzése után jött az igazi pokol az ellenfelek számára. És így már nem csak a hősünk vált halhatatlanná, hanem maga a játék is. (Remy) (…)
Duke Nukem 3D (1996)
A Duke Nukem 3D a Duke Nukem platformjátékok folyatásaként jelent meg a 3D Realms fejlesztésében 1996-ban. Nekünk magyaroknak pláne hatalmas élmény volt az új játék, hiszen volt lehetőségünk egyedi magyar szinkronnal is visszaverni az űrlényeket a világunkból. Noha a játék szinkron nélkül is veszettül élvezetes volt, hiszen egy olyan főhőst kaptunk a képernyőre, akihez hasonlót még csak nem is láthattunk a számítógépeken. Ugyanis Duke egy igazi rosszfiú volt, egy tökös macsó, aki minden nő álmaként jelent meg a világban. Mindenhez volt hozzáfűznivalója, a dumája a 80-as évekbeli akciófilmes egysorosokat idézte, trágár volt és szókimondó, aki nem ismert határokat. Ráadásul azt csinálhattunk a pályán, amit csak akartunk. A fejlesztők voltak olyan jófejek, hogy telepakolták a mapokat különféle interaktív elemekkel. Újszerűnek hatott és hatalmas élményt nyújtott azokban az időkben. Mindezt megfűszerezték dögös (pixel)csajokkal, akik erotikus elemekkel gazdagították az amúgy is iszonyatosan színes alkotást. A Duke Nukem a legférfiasabb, legbadassebb játékká vált az idők során. No, természetesen csak 18 éven felülieknek. :P (Remy)”