„A gát átszakadt, ezt most már nem lehet megúszni” – Ábrahám Róbert a Lakatos-ügyről (VIDEÓ)
„Addig fogok menni, amíg ezt fel nem göngyölítem”– jelentette ki Ábrahám Róbert Bayer Zsolt műsorában.
Jobb, ha a gyerekek, tanuljanak bár általános vagy középiskolában, többféle modellel találkoznak – mondta lapunknak Horváth Péter, a Nemzeti Pedagóguskar (NPK) elnöke. Úgy vélte, miután a tanulók világképe iskoláskorban alakul ki, szerencsésebb, ha többféle példát látnak. Így az az ideális, ha a tanulmányaik során egyaránt találkoznak női és férfi, idősebb és fiatalabb, szigorúbb és megértőbb tanárokkal.
„Bár ötezer fővel nőtt 2012 óta a tanárok száma, a férfiakat továbbra sem vonzza jobban a pedagógusi pálya – derül ki az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) adatainak felhasználásával a Magyar Nemzet által készített összesítésből.
Eszerint az elmúlt 16 év férfi-nő arányát vizsgálva átlagosan mindössze a pedagógusok 17,3 százaléka volt férfi. A 2016–2017-es tanévben például több mint 154 800 tanár kezdte meg a munkát, köztük több mint 127 800 nő és kevesebb mint 27 ezer férfi.
A férfi-nő arány leginkább az óvodákban billen a nők javára, ahol a közel 31 500 szakember közül mindössze 120 férfit találni az idén ősszel készült statisztikák szerint. Az általános iskolák tanítói között is csak 13,5 százalék a férfiak aránya.
A középiskolai oktatás már valamivel kiegyenlítettebb: a gimnáziumi pedagógusok több mint 30, míg a szakgimnáziumokban (korábbi nevén szakközépiskola) dolgozók több mint 37 százaléka kerül ki a férfiak közül. Ugyanakkor a szakközépiskolákban (korábbi nevén szakiskola) a pedagógusok 49,8 százaléka férfi.
Jobb, ha a gyerekek, tanuljanak bár általános vagy középiskolában, többféle modellel találkoznak – mondta lapunknak Horváth Péter, a Nemzeti Pedagóguskar (NPK) elnöke. Úgy vélte, miután a tanulók világképe iskoláskorban alakul ki, szerencsésebb, ha többféle példát látnak. Így az az ideális, ha a tanulmányaik során egyaránt találkoznak női és férfi, idősebb és fiatalabb, szigorúbb és megértőbb tanárokkal.”
(...)