Balog Zoltán a szegényekre és a romákra hárítja az oktatás katasztrófáját

2016. december 21. 07:18

A legfelháborítóbb a miniszter kommunikációjában, hogy ezt a lesújtó, szégyenteljes eredményt a szegények és romák nyakába varrja. Ne essen tévedés, Miniszter úr, ezt a bizonyítványt Önöknek állították ki, a 2010 óta működő oktatáspolitikájukért.

2016. december 21. 07:18
Kettős Mérce vendégszerző
Kettős Mérce

Balog Zoltán továbbra sem hajlandó elismerni, hogy a magyar oktatási rendszert rossz útra terelték, az okokat ugyanis a területi és etnikai faktorokban látja.

Az egyébként is erős társadalmi széthúzást, illetve szembenállást erősíti akkor, amikor egy jól elkülöníthető, marginalizált társadalmi csoportot, a romákat és az ország legszegényebbjeit teszi kizárólag felelőssé a saját elhibázott, szakmaiatlan, esélyegyenlőtlen oktatáspolitikájuk eredményei miatt.

Fontos felismernünk, hogy a PISA-teszt pontosan azt szolgáltatott mérni, hogy az oktatásban elsajátított tudást a fiatalok hogyan tudják alkalmazni a mindennapi életben, munkájuk során. Amennyiben tömegesen kerülnek ki az iskolarendszerből olyan fiatalok, akiknek az alapkészségei hiányosak, az egyetlen menekülési útvonal valóban csupán az asztalra kenyeret adó közmunka-program lesz, és az ezzel együtt járó társadalmi feszültség növekedése. A tankötelezettségi korhatárt vissza kell állítani 18 évre, Miniszter Úr, különben az önök által oly sokszor vizionált hatalmas magyar gazdasági növekedésnek nem lesz meg az egyik alapfeltétele, a jól képzett emberi erőforrás.

Az integrált, minőségi oktatás mindannyiunk érdeke, és szolgáljon ez a nemzetközi teszt intő példaként arra vonatkozóan, hogy a leszakadók valódi felzárkóztatása mindannyiunk közös feladata egy szebb, eredményesebb PISA-teszt, illetve ami még ennél is fontosabb: egy jobban teljesítő, versenyképes közös ország felépítéséhez.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 128 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tango47
2016. december 21. 12:30
A gimnazisták eredménye kifejezetten jó volt. Mint tudjuk, ott nincsenek túlreprezentálva a kisebbségi tanulók. Lehet hímezni-hámozni, megfelelve a pc-beszédnek, de aki nem akar átmenni a túloldalra, azt nem kell áteröltetni.
bagoj
2016. december 21. 11:59
Cigány hazajön az iskolából és megkérdi az apját: - Hát ídesapám! Olvasásból azírt vagyok jeles, mert cigány vagyok? - Nem kisfiam! Az azért van, mert jól olvasol. Másnap hazajön a gyerek és azt kérdezi: - Hát ídesapám! Nyelvtanból azírt vagyok jeles, mert cigány vagyok? - Nem kisfiam, az azért van, mert jó vagy nyelvtanból. Harmadnap hazajön a gyerek és azt kérdezi: - Hát ídesapám! Az, hogy nekem 20 centis faszom van, az osztálytársaimnak meg csak 10, az azírt van, mert cigány vagyok? - Nem édes fiam, az azért van mert a többiek 9 évesek, te meg 25.
balbako_
2016. december 21. 11:12
Miután nincs más megoldás, mint a hátrányos helyzetűek tanítása - mert mi mást lehet velük tenni, kicsukni az országból? - sok lépés történt ez irányban. Ebben vannak sikerek is. Vannak akik tisztességesen tanulnak, utána dolgoznak és olyanok is vannak akik diplomát szereznek. Ezekkel nincs is baj. A baj ott kezdődik, akik nem akarnak tanulni, az iskolát jó balhélehetőségnek fogják fel, terrorizálják osztálytársaikat. Az oktatás ezekről sem mondhat le, de speciális erre szakosodott oktatókkal, speciális tanodákban lehetne őket emberré nevelni.Engedélyezett speciális fegyelmezési eszköztárral. De erre épült egy "jogvédő" háló, akik nem engedik ezeknek az embereknek a sorsát jobbá tenni. Maradjon csak deviáns analfabéta, potenciális bűnöző, mert ez olyan demokratikus. Azzal, hogy kényszerítik normálisan tanuló társaikkal együtt élni, az amúgy tanulni vágyók szintje is zuhan. Amint az osztálylétszám 10%-át eléri a deviánsok száma, az az osztály menthetetlenül alulteljesít. Itt tartunk. (Most a minden fegyelmező eszköztől megfosztott, nemritkán alkalmatlan tanárokról nem is beszélek)
Senye Péter
2016. december 21. 11:04
Hogy milyen az oktatási rendszerünk, az egy kérdés. De a szülők, legyenek azok cigányok vagy nem cigányok, példamutatását és biztatását az iskola nehezen tudja pótolni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!