Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Álhíreket megjelentető hírportálok tucatjai, sőt százai működnek világszerte. Macedóniában pedig immár egy teljes falu az újságírás ilyen formájú megcsúfolásából él.
„Úgy tűnik, hogy most már egy teljes iparág rendezkedik be arra, hogy hazug híreket generáljon és terjesszen a Facebookon. Álhíreket megjelentető hírportálok tucatjai, sőt százai működnek világszerte. Macedóniában pedig immár egy teljes falu az újságírás ilyen formájú megcsúfolásából él. (...)
»Megölték a Clinton e-maileket nyilvánosságra hozó FBI ügynököt«
»Putin elrendelte Soros letartóztatását és nemzetközi elfogatóparancsot adott ki ellene«
»Brad Pitt és Denzel Washington nem ismer olyan embert, aki Donald Trumpnál több munkahelyet teremtett volna«
»Harambe, Cincinnati állatkertjében lelőtt gorilla 15 ezer szavazatot kapott az amerikai elnökválasztásokon«
Ehhez hasonló, figyelemfelkeltő hírek özönlötték el a Facebookot. Felhasználók ezrei, sőt tízezrei osztották meg őket. Mind a négy rövidhírben az a közös, hogy semmi igazságalapjuk sincs. A cikkben említett FBI ügynököt nem lőtték le. Soros ellen az orosz elnök nem adott ki elfogadóparancsot, és így tovább. Első körben azt hihetnénk, hogy egyértelműen politikai provokációról van szó. Azt kell azonban mondanom, hogy ez a válasz sajnos túl egyszerű lenne. Az álhírek terjesztésének új hulláma ugyanis már legkevésbé sem politikailag motivált. Annál inkább pénzügyi érdekek vannak mögötte. Álhíreket megjelentető egész oldalak jelennek meg, melyek profitja a hirdetési felületek értékesítéséből származik. A szenzációgyanús, provokatív, figyelemfelkeltő címekre, lead-ekre ugyanis nagyon sokan rákattintanak. Ezzel azonnal a csaló híroldalakon találják magukat. Innen kezdve pedig csorognak a kasszába a fillérkék, a sok kicsi sokra megy alapon pedig ezen oldalak végül jelentős hasznot generálnak. (...)
Nagy a felelősség rajtunk, felhasználókon. Mielőtt bármit elhiszünk, és főképp, mielőtt megosztunk, meg kell győződnünk az igazságtartalmáról. De a Facebooknak is fel van adva a lecke. Meg kell ezentúl szűrnie a hamis híroldalakat. Ezzel csökken a forgalma (és a profitja), de a becsület ezt követeli meg. És végezetül, az is kívánatos lenne, hogy a sales house-ok ne értékesítsenek reklámfelületet a hazugságokat gyártó oldalakon.”