Tizenkét idegen űrhajó száll le a Föld különböző pontjain, például Kínában, Grönlandon, Oroszországban, Szudánban, és persze az USA-ban. Az amerikai hadsereg Louise Banks nyelvészprofesszort kéri fel, hogy fejtse meg az idegenek nyelvét, aki ennek a feladatnak egy Ian Donnelly nevű elméleti fizikussal vág neki. Hamarosan világos lesz, hogy mitől egyedülálló az idegen lények nyelve, de ahhoz nem elég hamarosan, hogy a világ a háború szélére ne sodródjon miattuk. Mit akarnak az idegenek? És mi köze ehhez az egészhez Banks professzor életének?
A megfejtést én már az eredeti novella olvasása közben is megkönnyeztem, és a film alatt sem marad szárazon a szemem. Tényleg éppen csak annyi kiegészítés és elvétel van az alapműhöz képest, hogy filmként működjön a dolog: kicsit több akció, kicsit kevesebb nyelvészet és fizika; viszont elképesztően hangulatos zene, ütős és emlékezetes látványvilág jellemzi a filmet. Amy Adams és Jeremy Renner pazar, Forest Whitaker is remek; a forgatókönyv pedig nagyon okosan nyúl a történethez.
Tényleg felesleges többet írni az Érkezésről. Aki okos sci-fit szeretne látni, ami megmozgat bennünk valamit, az üljön be rá és nézze meg november 11. után. Aztán – vagy előtte – vegyük a kezünkbe Ted Chiang szintén most megjelenő kötetét, az Életed története és más novellákat és olvassuk el az egészet, mert biztos, hogy meg fogja érni.