Horvátország
15:002024. június 19.
Albánia
Németország
18:002024. június 19.
Magyarország

P+R: milliók ajándékba

2016. október 17. 20:33

3.342.000.000 forintból létesülhet 1200 P+R parkolóhely 2019-ig Budapesten. Óriási pazarlás.

2016. október 17. 20:33
Kürti Gábor
Facebook

„3.342.000.000 forintból létesülhet 1200 P+R parkolóhely 2019-ig Budapesten. Óriási pazarlás.

Parkolóhelyenként kb. 3 000 000 forintot költenek el a beruházásra, de számításaim szerint a fenntartásra, felújításra, közvilágításra, takarításra, hóeltakarításra, esetleg őrzésre 20 év alatt további 2 000 000 forintot fognak. Ebben az 5 000 000 forintban a telekár még nincs is benne.

Ez a pénz az 1200 helyre naponta beálló kb. 1200 autó tulajdonosának anyagi támogatása a következő célokkal:

- hogy az otthonától eddig autózhasson

- ne kelljen tömegközlekednie (és arra költenie)

- ne kelljen a belvárosban parkolásra költenie

- olcsóbban ingatlant vehessen, ahonnan csak autóval tud bejárni

Ráadásul mindezt budapesti fejlesztésként, budapesti (ajándék?) telken, többnyire nem budapestieknek.

Nézzük mit lehet venni 5 000 000 forintból:

- egy vadonatúj autót.

- BKK bérletet 44 évre

- 32 évnyi kiegészítő Volán bérletet a városhatártól 15km-ig

Ha az érintettek kezébe nyomnák ezt az összeget, vagy a 3 juttatás valamelyikét, azt közfelháborodás kísérné, pedig tulajdonképpen ez történik. Ráadásul a második és harmadik megoldás szinte költségmentes, ha az 1200 utast (nem sok) a jelenlegi tömegközlekedési járműpark ki tudja szolgálni, hiszen a főváros az egyik zsebéből a másikba tenné az összeget.

Az összegből 44 darab új Mercedes buszt is vehetnének, naponta 30 000 utas kiszolgálására.

Az autózás támogatása ezekkel a P+R parkolókkal gazdaságtalan és igazságtalan, akármilyen pozitív hiedelmek kapcsolódnak hozzájuk. Valójában a közpénz pazarló újraosztása, rengeteg közvetett káros hatással (agglomerációs dugók, környezetszennyezés, tövábbi milliárdos költségekkel járó városszétfolyás, stb.).

A helyes út az elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése lenne. Így érhető el legkisebb költséggel a legnagyobb társadalmi és környezeti haszon. Az autózásunk infrastrukturális feltételei - P+R parkolók is - piaci alapon biztosítandóak, például fizessük ki ezt az 5 000 000, azaz havi 20 000 forintot. A város pedig úgy fejlesszen, hogy a hasznosabb és fenntarthatóbb közlekedési módok felé csábítsa az ingázókat, miközben a számára kedvezőtlen hatásokkal járó egyéni autózás direkt és rejtett költségeit piaci alapon érvényesíti.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 29 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lantose70
2020. augusztus 18. 04:11
Ezeket a rohadt hippikommunista biciklis patkányokat kengururáccsal kellene eltakarítani a közutakról. Miközben mi, dolgozó autósok jelentős adót fizetünk, ezek a háttérhatalmi patkányok ingyen akarják az utat használni! Ők meg a gyalogosok, ezek miatt nem lehet rendesen közlekedni a városban. Menjenek tanyára, ott biciklizzenek meg sétafikáljanak. Ha nem lenne bicikliút meg járda, sokkal élhetőbb lenne a város, nem lenne fele ennyi dugó sem! Ezek is jobban járnának, szívhatnák a füvet meg fixizhetnének kedvükre a falu szélén a töltésen, oszt jónapot. Remélem Tarlós kilövési engedélyt ad rájuk!
Titus_
2017. március 24. 17:38
Ha Demszky a 20 éve alatt kijjebb vitte volna a metrót, akkor ott lehetne a P+R.
Akitlosz
2017. március 24. 17:38
Na egy újabb autóutáló. Csak nem rokona az egykori BKK-s vezérigazgatónak? Teljesen nyilvánvaló, hogy szükség van parkolóhelyekre, mégpedig többre. Az utóbbi évtizedekben a tendencia éppen fordított. Azokon a helyeken, ahol 30 éve még parkolók voltak mára bankok, boltok, vagy parkok vannak. Miközben jóval több lett az autó. Régen azért építették az utakat, hogy összekössék a településeket, ma meg azért, hogy elkerüljék azokat. Ez az alak nem fogja fel, hogy Budapest az ország fővárosa. Nem csak az ottaniaknak meg a környékbelieknek van, ott dolguk, hanem az időnként az egész országnak. Egyszerűen nem vagy vagy kérdés az autóközlekedés meg a tömegközlekedés, hanem mindkettőre szükség van.
Gombóc XVI. Artúr
2017. március 24. 17:38
Buta vagy fiam és nem is kicsit. A P+R parkoló lényege az, hogy az autós letegye az autót és tömegközlekedjen, vagyis ne terhelje a város közútjait se a kibocsátott gázokkal se az autója súlyával. Vagyis a városban ne keletkezzen dugó és környezetszennyezés. Egyébként erre mondják, hogy "fenntarthatóbb közlekedési mód", mert az autó nem megy be a városba.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!