„Új korban élünk a 90-es évekhez képest is. A mai túlcsorduló médiakínálatban mindenki kiválaszthatja, milyen zenét hallgat: mobiltelenfonról, rádióból, streamelő szolgáltatásról vagy YouTube-ról. A legmodernebb bluetooth speakerek segítségével saját letöltött zenét bármikor, bárhol, streamelhető zenét pedig leginkább wifi-közelben hallgathatnak a fiatalok kihangosítva. Erre az életérzésre játszanak rá a jellegzetes bluetooth speaker reklámok a vízbiztos, esztétikus készülékekkel.
A gond azonban ott kezdődik, amikor mások próbálják saját ízlésüket ránk erőltetni akkor, és ott, ahol nekik kedvük van. A jelenség, azért születhetett, mert a mindennapi környezetünkbe beépülő elektronikai, majd mobileszközök megváltoztatták a tér kezelésének módját. Míg az első rádiók és televíziók némi romantikával megközelítve alapvetően közösségformáló funkcióval bírtak, és a polgári lakásokban a család, kisebb településen az ismerősök is összegyűltek a készülék előtt, addig a mai eszközök éppen, hogy elmagányosítják a felhasználókat, vagy zavarják a közösség többi tagját. De zenei ízlésük mellett sokan magányukat és magánjellegű beszélgetéseiket is elviszik a nyilvánosság elé. Korábban voltak olyan témák, melyek otthonunk magányára tartoztak. Ilyenek voltak a betegségek, vagy éppen életünk intim mozzanatai. Voltak titkaink, melyekkel nem terheltünk másokat. A mobiltelefonok megjelenésével ezen témák kikerültek az utcára, bekerültek kávézókba, postahivatalokba, bevásárlóközpontokba, velünk utaznak a tömegközlekedési eszközökön. A nyilvánosság előtt zajlik már hangos megvitatásuk, hiszen sok ember között, a busz zajában szinte csak kiabálva lehet őket megbeszélni. Csak nem kellene. Nem tartozik másra, hogy mit mondott az orvos, mi a helyes kezelésmód, hogyan töltöttük az estét.”