Hamarosan hivatalosan is elindul a fizetős munkahelyi Facebook, a Facebook at Work, állítólag az alkalmazottak érzelmeit olvasó mesterséges intelligenciával.
„Közel két év fejlesztés után, 450 céggel máris a fedélzeten, októberben hivatalosan is beindulhat a Facebook at Work, a közösségi hálózat aktív felhasználók számára havidíjas céges platformja.
A Facebook egyelőre nem közölte, mennyibe fog pontosan kerülni, többen viszont elmondták, hogy akármekkora cég feliratkozhat rá a közösségi hálózat honlapján. Cégek néhány hónapig próbálgathatják fizetés előtt. A szolgáltatást már 5,25 millióan használják, és a Menlo parki vezetőség bizakodik, hogy biztosabb bevételt generál, mint a központi termék hirdetései.
Teszt közben láttuk, hogy a Facebook at Work ismerős eszközöket használ: hírfolyamot, csoportokat, eseményeket és külön rá fejlesztett Messenger appot. A céges chat kivételével mindegyiket ugyanaz az algoritmus működteti, mint magát a közösségi hálózatot. Érdekes – és potenciálisan disztópikus – csavar, hogy a Facebook állítólag olyan mesterséges intelligenciát alkalmaz az új termékben, amely megállapítja az alkalmazottak érzéseit. Másként fogalmazva, a Facebook at Work meg tudja tanulni, hogy az alkalmazottak mit éreznek céges témákkal kapcsolatban, úgyhogy legyünk észnél, mit mondunk chat-en a főnökről.”