A fejpályaudvarok kitelepítése tévút

2016. augusztus 30. 20:46

Olyan terv nem lehet működőképes, ami csak a Nyugati egyszerű megszüntetésében vagy akár 4-6 vágányosra szűkítésében gondolkodik.

2016. augusztus 30. 20:46
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Belvárosi fejpályaudvar, teljesen felújítva, tele korszerű kereskedelemmel és kávézókkal, és egy gyönyörű kortárs építészeti kiegészítéssel, amellyel megnövelték a pályaudvar köztereit. Az egyik legjobb példa a belvárosi fejpályaudvarok újjáélesztésére London King's Cross - de sok hasonlót találunk szinte minden nyugat-európai nagyvárosban. Pontosan ugyanezt kéne tenni a Keletivel és a Nyugatival - kiemelt városi közteret, kereskedelmi és közlekedési központot csinálni belőlük, a vasút vonzerejét növelve és a mai ijesztő lerobbantságot és színvonaltalanságot megszüntetve.

Évtizedekkel túlhaladott ma már az, amit a mai Index-cikkben Finta József állít, miszerint: »A fejpályaudvarok ügye Európában mindenhol fontos kérdés. Ezek a 19. század végén még a város peremére épültek, de azóta a területet a városok benőtték. Helyük, pozíciójuk már nem megfelelő, és nagyon értékes városi területeket foglalnak el. Ilyen a Nyugati mögötti terület is.«

A fejpályaudvarok kitelepítése Budapest belvárosából egy tévút. Kiváltásuk átmérős, a belvárost átszelő, Budapesten a földrajzi adottságaink miatt alagutas rendszerben ugyan elképzelhető lenne, de ez ma sajnos nincs napirenden.

Enélkül azonban a fejpályaudvarok belvárosból való kitelepítése a vasút leépülését hozná, emberek tízezreivel tolna ki. Épp ezért semmilyen olyan terv nem lehet korszerű, ami a belvárosi fejpályaudvarok visszabontására, kapacitásának szűkítésére épít - alagút nélkül. A nem használt vasútüzemi rozsdaterületekkel tele a város, azok helyére (bár a kármentesítés miatt igen drágán) bármit lehet épiteni - de le kéne szokni a fejpályaudvarok ósdi maradványterületként való kezeléséről. Olyan terv nem lehet működőképes, ami csak a Nyugati egyszerű megszüntetésében vagy akár 4-6 vágányosra szűkítésében gondolkodik.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 35 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
atila68
2016. augusztus 31. 14:29
Történetesen igaza van. Brüsszelben, Párizsban, Londonban, Frankfurtban nem a külső legtávolabbi vágányokra érkeznek az elővárosi szerelvények, tíz - tizenöt percnyi gyaloglásra a metrótól, hanem a mozgólépcsőkhöz legközelebbi vágányokra.
Korrupt Kornél
2016. augusztus 31. 11:51
dávidka miről beszélsz? Neked tudnod kellene a Déli kitelepítése illetve megszüntetése már a metro építésénél felvetődött. Ugyanis a metrót tervezték a felszínre hozni a Déli után, rátenni az eredeti MÁV nyomvonalára. Kelenföld egy hatalmas személypályaudvar lett volna. A ter valamiért nem valósult meg, de látható, jobb lett volna, ha már akkor megvalósul.
Neville
2016. augusztus 31. 08:52
A baj az, hogy a Finta félék még mindig ott tartanak, hogy a közösségi közlekedés egy szükséges rossz, csóró proliknak, ezért a legjobb minél értéktelenebb helyre kibaszni. Nem értik, mekkora jelentősége és potenciálja van a jó helyen lévő pályaudvarnak, ami mindenkinek jó alternatíva a dugóban szopás helyett. Nem baj, termeljük tovább a szmogot, éljen a 70-es évek sötétsége, meg a városi autópálya!
rosszkutya
2016. augusztus 30. 22:31
Ez az állandó Londonnal való példálózás is kurva unalmas már. Miért nem költözik ki? Ja, mert ott maximum mosogató lehetne?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!