„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
Olyan terv nem lehet működőképes, ami csak a Nyugati egyszerű megszüntetésében vagy akár 4-6 vágányosra szűkítésében gondolkodik.
„Belvárosi fejpályaudvar, teljesen felújítva, tele korszerű kereskedelemmel és kávézókkal, és egy gyönyörű kortárs építészeti kiegészítéssel, amellyel megnövelték a pályaudvar köztereit. Az egyik legjobb példa a belvárosi fejpályaudvarok újjáélesztésére London King's Cross - de sok hasonlót találunk szinte minden nyugat-európai nagyvárosban. Pontosan ugyanezt kéne tenni a Keletivel és a Nyugatival - kiemelt városi közteret, kereskedelmi és közlekedési központot csinálni belőlük, a vasút vonzerejét növelve és a mai ijesztő lerobbantságot és színvonaltalanságot megszüntetve.
Évtizedekkel túlhaladott ma már az, amit a mai Index-cikkben Finta József állít, miszerint: »A fejpályaudvarok ügye Európában mindenhol fontos kérdés. Ezek a 19. század végén még a város peremére épültek, de azóta a területet a városok benőtték. Helyük, pozíciójuk már nem megfelelő, és nagyon értékes városi területeket foglalnak el. Ilyen a Nyugati mögötti terület is.«
A fejpályaudvarok kitelepítése Budapest belvárosából egy tévút. Kiváltásuk átmérős, a belvárost átszelő, Budapesten a földrajzi adottságaink miatt alagutas rendszerben ugyan elképzelhető lenne, de ez ma sajnos nincs napirenden.
Enélkül azonban a fejpályaudvarok belvárosból való kitelepítése a vasút leépülését hozná, emberek tízezreivel tolna ki. Épp ezért semmilyen olyan terv nem lehet korszerű, ami a belvárosi fejpályaudvarok visszabontására, kapacitásának szűkítésére épít - alagút nélkül. A nem használt vasútüzemi rozsdaterületekkel tele a város, azok helyére (bár a kármentesítés miatt igen drágán) bármit lehet épiteni - de le kéne szokni a fejpályaudvarok ósdi maradványterületként való kezeléséről. Olyan terv nem lehet működőképes, ami csak a Nyugati egyszerű megszüntetésében vagy akár 4-6 vágányosra szűkítésében gondolkodik.”