Hogyan forradalmasítja a technológia a felnőttkori tanulást?

2016. augusztus 29. 08:30

A technológia-alapú oktatás az agy emocionális oldalát ugyanúgy figyelembe veszi, mint a kognitívot.

2016. augusztus 29. 08:30
Ed Cooke
Huffington Post

„Az edtech az új divatos technológiai szakkifejezés, és a terület gyorsan növekszik. Az Edtech UK felmérése alapján a 2015-ben 45 milliárd font volt a globális oktatástechnológiai szektor értéke, 2020-ra pedig elérheti a 129 milliárdot. Csomó brit vállalat használja a digitális oktatást, és speciálisabban az online nyelvtanulást. Láthatjuk azt is, hogy miért – a technológia teljesen új tanulási módszert kínál, szövegkönyvek olvasásánál sokkal szórakoztatóbb módon használja ki az agykapacitást.

Az edtech az osztályteremből mobiltelefonunkra viszi, bárki és mindenki számára, olcsón vagy ingyen teszi elérhetővé az oktatást. Cégek új appokkal teszik lehetővé, hogy átdolgozzunk, és a masszív online leckék pedig hogy digitálisan végezzünk el egyetemi szintű teljes tanfolyamokat. Végtelenek a tanulási lehetőségek.

A Memrise-nál hatékonyságra optimalizált, a tudomány és a művészetek legjobb ismereteit kombináló tanulási rendszert alkalmazunk. Fejlesztés közben felismertük, hogy a tanulás emocionális és képzeletalapú elemei ugyanolyan fontosak, mint a kognitív oldal, és folyamatosan segítenek az élmény, a hatékonyság és az oktatási gyakorlat javításában.
A technológiával történő oktatás más előnyökkel is jár. Először is produktívabbak leszünk, munkába menet, ágyunk kényelmében, vagy barátokkal tanulócsoportban is gyakorolhatjuk. Vonzóbb és kivitelezhetőbb az egész folyamat, ha lehetővé válik, hogy életmódunknak megfelelő módon és időben tanuljunk. Túlfeszített és túlprogramozott világunkban létfontosságú, hogy a potenciális tanulók könnyebben tanuljanak.

Az online tanulás az elme működési módjához is jól illik – a memória általában jobban működik, ha sokszor és keveset kell tennie, míg a különféle környezetekben történő tanulás robusztusabbá is teszi.

Az utóbbi években népszerűbbé vált a memória érzelmi oldalát kihasználó játékosított (gamifikált) oktatás. A tanulás játékos megközelítésével elevenebben emlékezünk az információra, élvezhetőbb az élmény. Az oktatás gamifikálásával megszeretjük a folyamatot, és agyunkban sokkal hamarabb tároljuk az információt.

A felhasználót az adott nyelvet anyanyelvi szinten használó személyekkel kapcsolatba hozó immerzív természetes nyelvi megoldáson dolgozunk. Mivel videón vagy közvetlenül az adott személyektől egyaránt szeretünk tanulni, kombináljuk a kettőt. Egyik csapatunk Európát járja, anyanyelvi beszélőkkel vesz fel mikrovideókat, amiket a világ legnagyobb videoszótárának összeállításához fogunk felhasználni.

Vizuális, a képzeletet megragadó és vonzó tanulási módszerekkel az edtech szektor gyorsan nő, és érdeklődéssel várom, a hagyományos tanulási módszerek változását.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!