Szegény viacolor kiselemes térkő nem tehet arról, hogy a különböző pályázati pénzek és központi források eltapsolásának megszemélyesítőjévé vált az elmúlt években. Megújult főterek és sétálóutcák díszkőfelületeibe temetett milliók jelzik, hogy egyes döntéshozók hol érzékelik a legnagyobb lemaradást a fényes és gazdag Nyugathoz képest.
E széles körben hódító városszépészeti trendbe hozott valami egészen új minőséget Pilisvörösvár. Nyitottság, dinamizmus, tettrekészség − ezek a jövő építésének kulcsfogalmai. Vannak még ugyan páran ezek a régi vágású akadékoskodók, akiknek a budapesti Váci utca jelenti a korzót, rájuk mi is csak legyintünk.
Ám ezzel együtt nem vennénk rá mérget, hogy a vörösvári Szent Erzsébet utca lenne a település első számú promenádja. Ezt abból következtettük ki, hogy a járda hol aszfalttal burkolt, hol nem. Másfelől pedig a közepén jelentős gépjárműforgalom halad. Bizonyára ezen a 1,5 km-es útszakaszon végighajtó autósoknak akart páratlan utazási élménnyel kedveskedni a város, amikor aprómunkával komplett lekövezték. Ebből készültek rá a sebességcsökkentő küszöbök is. A gugli térképen minden jól látható.
Kár lenne tagadni, mutatósra sikerült, s tényleg csak egy kicsivel rázósabb, mint a flaszter, azt azonban nem tudtuk kideríteni, hogy miért épp erre a megoldásra esett anno a választás. A sima aszfaltozás talán olcsóbb lett volna. De ugyan ki tud ma már bármi biztosat?
Lehet, hogy túl sokszor kell felbontani a mélyben futó csővezetékek miatt az utat, vagy a Caritasba segélyként nagyobb tétel térkő érkezett Németországból. Esetleg hosszú ideig tartó közmunkára mutatkozott igény. Az is lehet, hogy nem ez az egyetlen ilyen borítású utca. Kérdéseinket mindenesetre elküldtük a helyi önkormányzat műszaki osztályának, ha válasz érkezik, közölni fogjuk.