A szakmai fejlődési lehetőségek, a szakmai kihívások, és a szakmai inspiráció teljes hiánya, a reménytelenül érdektelen projektek, a teljesen amatőr, szűklátókörű vezetés, a new yorki irodában a nevetséges munkakörülmények, a folyamatos elvándorlás, a Hogan és egyéb perek okozta egzisztenciális bizonytalanság, és legfőképpen az, hogy a vállalat a mérnökeit teljesen látványosan szarba veszi, mind ahhoz vezettek, hogy a Gawkernél elképesztően rossz a hangulat. A budapesti irodában - a valóságtorzító mező vagy buborék miatt - kevésbé, de New Yorkban annál inkább. Az, hogy erre a cég válasza közös kirándulások szervezése, meg ingyen ebéd és free snacks, az engem leginkább arra emlékeztet, mint amikor a Titanicon, már a jéghegy után, kiállították a zenekart játszani, miközben süllyedt az egész a gecibe.
És persze a legszomorúbb az egészben, hogy a Gawker Technél dolgozó mérnökök mind egytől egyig nagyon jó szakemberek, sokan tök tehetségesek, és amúgy létrehozhatnának egy fantasztikus szakmai közeget is, egy megfelelő cégnél. Én minden egyes mérnökre, akivel együtt dolgoztam a Gawkernél, tök jószívvel emlékszem vissza, és bármelyikükkel boldogan dolgoznék újra együtt. Viszont a Gawkerről sajnos azt gondolom, hogy magára valamit is adó szakember nem dolgozik ott. Mindenki, aki eljött onnan, sokkal jobban járt, sokkal jobb munkát végez, sokkal nagyobbat lépett előre szakmailag, olyannyira, hogy amikor az ember beszélt ezekkel az emberekkel, akkor gyakorlatilag szégyellte, hogy ő még mindig ugyanazt a szart gyúrogatja, ennyi idő után is. Ugyanazokat a sztorikat tudja csak elmondani újra, mint egy, két vagy három éve, egy helyben jár. Persze negyvenes családapaként - ha az embert nem zavarja a stagnáló karrier és a szakmában való lemaradás - lehetne ez egy tök jó nyugdíjas állás, ha nem lenne ez amúgy a kibaszott Titanic.
De sajnos az. Az utóbbi egy-két évben a vállalat minden stratégiai döntését kizárólag a Hogan per esetlegességei határozták meg, illetve az, hogy a Denton rég elvesztette az érdeklődését, és nagyon régóta az eladásra és az exitre játszik. Erről szólnak az új irodák, a szexin hangzó ex-Googleös CTO, az új hangnem stb. A lehetséges vevőkről szóló pletykákban pedig felbukkant már az Axel Springer, a Univision és hasonló cégek is, amely nevek pedig elég jól körvonalazzák, hogy nagyjából milyen irány és stílus várható.”