Valencia után Barcelonában is ítéletidő pusztít – kiadták a vörös riasztást (VIDEÓ)
Több, közösségi médiában közzétett felvételen látszik, ahogy a heves esőzés az utcák mellett sok lépcsőházat is elárasztott.
Nem kell szünet nélkül okostelefont vagy térképet nézni, cipőnk rezeg egyet, kettőt, hármat, és máris tudjuk az útirányt.
„Barcelona szűk sikátoraiban csatangolva, nyitott szemmel csodálom a környéket. Soha nem jártam erre, mégsem vetek egy pillantást sem a térképre, mert vágom, hova és hogyan megyek. A lábamon lévő okoscipő tudja, merre tartok, és berezeg, ha jobbra vagy balra kell fordulnom. Felszabadító érzés. Nem nézem többé az útikönyvet vagy a telefont, nem kérdezem többé idegenektől, hogy hogyan tovább. Egyszerűen élvezem a várost.
A Sneakairsnél csak egyvalami furább – hogy ki csinálta: az EasyJet brit fapados légitársaság. A cég izgalmas kísérletező múltra tekinthet vissza, tavaly például drónokkal kezdte felügyeltetni repülőgépeit. Az okoscipővel viszont el is távolodott fő üzleti tevékenységétől.
A rendszer mindegyik cipőtalpba passzoló, csupán 3 milliméter vastag lapra tömörített rezgőmodulból, elemből és egy alacsony energiafogyasztású miniatűr bluetooth egységből áll. Természetesen bármilyen okostelefonnal társítható. Az útirányt jelző zümmögések a Google Maps API-ját használó gyalogos navigációs alkalmazásból jönnek. Bármilyen más navigációs apphoz hasonlóan megtervezi az útvonalat, aztán csak követnünk kell kanyarról kanyarra.
A Sneakairs különféle rezgésekkel jelzi, merre forduljunk. Nem is lehetne intuitívebb: balra tartsunk, ha a bal láb zümmög, jobbra, ha a jobb. Ha eltévedtünk, mindkét cipő egymás után kettőt rezeg, három rezgés pedig azt jelenti, hogy célba értünk.
Megállnánk egy paellára, vagy benéznénk az egyik galériába? Az app automatikusan újrakalkulálja az útvonalat, hogy ne tévedjünk el. A Google által feltérképezett bármilyen helyszínen, reptereken is működik.
A Barcelona Utcai Projekt eseményen teszteltem a prototípust, amikor az EasyJet bejelentette a cipőt. A város egyik legrégebbi negyedében, a Graciaban bolyongtam, ahol alig van utcai turistainfó. A lenyűgöző épületek között a kutya sem akarja állandóan nézni a telefont, hogy merre tovább. Az okoscipő egyszerűen hagyja, hogy élvezzem a látványt. Először féltem, hogy nem fogom érzékelni a rezgéseket, de semmi gond nem volt. Nem is kell foglalkozni velük. Kisebbfajta varázslatnak éreztem, hogy a cipőm vezet.
Az EasyJet még a terven dolgozik, problémás a három órát bíró elem, de a cipőt a járataikon akarják árusítani valamikor. A technológia bármilyen cipőbe berakható általános talpbetéten működik, és más cipőgyártóknak is licencelhető.”