A szüleim miatt sztrájkolok, akik pedagógus-könyvtárosok több mint negyedszázada. Nem neveztek be a minősítő eljárásba, mert nem végeztek semmilyen képesítő tanfolyamot, továbbképzést, nem készítettek fel gyerekeket országos és nemzetközi versenyekre. Mert egy olyan iskolában tanítanak, ahol a nevelés ott kezdődik, hogyan legyél egész ember, ha a családod széthullott, és az alapvető viselkedési normáknak sem tudsz megfelelni. A könyvtár és a kollégium ügyeletesi szobája spontán lelki elsősegélyhellyé nőtte ki magát, de a Ped2 portfólióba nem kerülhetnek bele azok a levelek sem, amikben még évekkel később is beszámolnak nekik a tanítványaik az életük alakulásáról. Nincs ilyen rubrika a papírtengerben.
A nagynéném miatt sztrájkolok, aki kémiatanár, és évek alatt kidolgozta az összes évfolyamra az órai jegyzeteit egy színvonalas, szuper tankönyvcsaládhoz. Aztán kezdhette elölről az egyetlen állami tankönyvcsalád mellé az egész jegyzetelést, elsőként egyenesen a tankönyvbe, ugyanis olyan szintű hibákkal van tele a tankönyv, mint hogy a vízmolekula képletéből lemarad az egyik hidrogénatom.
Saját magam miatt sztrájkolok, mert nem szeretném, ha a diákjaim lemaradnának például Dragomán Györgyről vagy Lackfi Jánosról, és arról, hogy az irodalom rólu(n)k szól és alapvetően élvezetes, érdekes és életbevágó. Ne maradjanak le csak azért, mert évekig tőlük időben és nyelvezetben távol álló szövegekkel kell nyűglődnünk, és az izgalmas szerzőkre már mindenki fütyül az érettségi előtt egy-két hónappal. Mert szeretném megvalósítani az egyetemen tanult kompetenciaalapú oktatás, differenciálás és konstruktivista pedagógia elveit, de erre csak akkor leszek képes, ha több szabadságot kapok a leadott tananyagban. Meg ha nem kellene heti 26 órára futószalagon felkészülnöm, hanem kevesebb órára több utánagondolás, hozzáolvasás, tervezés juthatna. Nem lehet standupolni harmincöt diák előtt hétről-hétre, ha az a cél, hogy összeálljon a fejükben valami, amit értékesnek tartok.