Ha van komoly tanulsága az elmúlt éveknek, az éppen az, hogy a biciklis infrastruktúra fejlesztésével lehet fejleszteni a közlekedési kultúrát is.
„Ahogy egy évtized alatt tízszeresére nőtt a biciklis forgalom Budapesten, kiderült, hogy az internetes kommentekben feszítő ellenfélként feltüntetett biciklisek és autósok valójában békésen egymás mellett közlekedő budapestieket takarnak. Akik között akadnak, akik néha átmennek biciklivel a piroson, ahogy olyanok is, akik néha bunkó módon parkolnak le az autójukkal.
De ha van komoly tanulsága az elmúlt éveknek, az éppen az, hogy a biciklis infrastruktúra fejlesztésével lehet fejleszteni a közlekedési kultúrát is.
A Critical Mass-t meg a Kerékpárosklubot szervező civilek rengeteg munkája, illetve a Vitézy Dávid vezette BKK intézkedései pedig csak segítették ezt a folyamatot: a kerékpárutak túlnőtték a Nagykörutat, létrejött a Bubi, egyre több lett a tábla és a felfestés, ami a közös közlekedés szabályainak kialakítását segítette. Azt is érezni, hogy éppen a komolyabb infrastrukturális fejlesztések hiányoznak igazán, mondjuk a P+R-parkolók, melyek létrehozásához már nem elég a civilek lelkesedése, hanem kellett volna a városvezetés együttműködése is.
Azt eddig is lehetett tudni, hogy Tarlós István nem nézi jó szemmel ezeket a változásokat, többször hangot is adott ennek. De Budapest átalakulásában éppen az az elképesztő, hogy nem a városvezetéssel együttműködve, hanem ellenkezőleg, a városvezetés akaratával szemben tudott egyre élhetőbb, közlekedhetőbb és jobb várossá válni. Az itt élők közös akaratának és együttműködésének köszönhetően.
Azt pedig őszintén reméljük, hogy ezt nem lehet kisstílű, irracionális szemétkedéssel visszafordítani.”