„- Milyen terveid vannak a jövőben?
A birtok méretét nem szeretnénk növelni, éppen megfelelő ez a 9 hektár, amely még kézben tartható. Apró lépésekben kell haladnunk, mindig nyitni, fejlődni, kipróbálni új dolgokat. Például tavaly kísérleteztünk először azzal, hogy szárral együtt erjesztettünk. A borkészítésnél szem előtt kell tartani, hogy a termőhely üzeneteit kell továbbítanunk. A jelent ki kell szolgálni, de mindezek mellett a borvidék jövőjét is szem előtt kell tartani. Ez nagy kihívást jelent, hogy melyek a legerősebb üzenetek a borvidékről. Egy újságírónak az az első és egyik legfontosabb kérdése, hogy miért érdemes ide jönni?
- És erre te mit válaszolsz?
- Véleményem szerint csak a tradíciókra lehet építeni. Éppen ezért tartom fontosnak, hogy a filoxéravész előtti fajtákkal komolyabban kell foglalkoznunk. Gondolok itt elsősorban a furmintra, a hárslevelűre és a juhfarkra a fehérborok esetében. Ezekkel a fajtákkal meg lehet fogalmazni a borvidék három fő üzenetét. De azt is érdemes látnunk, hogy a filoxéravész előtt vegyes ültetvények voltak, így régen házasítások készültek a borvidéken. A mi szortimentünkben ezt jelképezi a Szuper Granum, amellyel bemutatjuk a Garam mentét.
A kékszőlők közül ki kell emelni a kékfrankost, amely egész Észak-Pannóniának a fő fajtája. Burgenland nagyon komolyan foglalkozik a fajtával, és ezt a kommunikációjukban is kihangsúlyozzák a termelők. Én abban hiszek, hogy ezekkel a fajtákkal kell bemutatnunk, hogy mit tud a Muzslai borvidék. Az igényes turisták nem a világfajták miatt jönnek ide, hanem a helyi értékekért. Azonban ennek a felépítéséhez több generáció kell.”