A három rész rendkívül lassú tempója ellenére is élvezhető lett, köszönhetően annak, hogy nem féltek a karakterek érzelemvilágával foglalkozni – bár néhol ezek a szálak hagynak némi kívánnivalót maguk után –, és az is látszott, hogy nem sajnálták a pénzt. A filmes trükkökön végre látszik, hogy nem két fillérből készültek, a főkormányzók jelmezei pedig egyenesen remekül sikerültek, a kissé túlfényezett, idealizáló fényképezésről nem is beszélve. Noha a decemberben futott széria az első valamirevaló próbálkozás volt hosszú évek óta, még így is messze van a tökéletestől. (A csatorna másik év végén indult sorozata, a The Expanse, amelyből kritikánk hamarosan érkezik, példának okáért még ennél is sokkal jobb sorozat lett.)
Rövid alapanyagot nehéz adaptálni
A legtöbb negatívum egyértelműen a nehéz adaptálhatóságból fakad. Az írók jó munkája ellenére is az látszik, hogy nem elég feszes a cselekmény, gyakran azt sem tudjuk, minek nézünk egy-egy karaktert már hosszú percek óta. Emellett előfordul, hogy helykitöltő szerep jut csak az érzelmeknek, a Stormgren halott előző feleségéről szóló történetszál inkább irritáló semmint drámai. Ráadásul annyiszor rángatják elő, amikor üresjárat jön, hogy a néző már nem is érti, minek van vele a jelenlegi felesége. Egyszerűen túlságosan rövid a könyv ahhoz, hogy négy és fél órában kelljen elmesélni.
A színészi játék folyamatosan olyan, hogy jobb elsiklani felette, ha valaki csak arra figyelne, az valószínűleg óriásit csalódna, ráadásul épp a főszereplőt alakító Mike Vogel hagyja legtöbbször cserben a nézőt. Természetesen ez alól Charles Dance a kivétel, ő volt a tökéletes választás Karellen szerepére. Ha pedig mindez nem volna elég, a készítők egyszer-egyszer pofátlanul nyúlnak más sci-fi klasszikusoktól. Nem tudom, mi legitimálja a Solaris azon alapötletének beemelését, hogy az idegenek az emberek halott szeretteinek alakját felöltve veszik fel első alkalommal a kapcsolatot, de hogy nagyon kirívó próbálkozás volt, az biztos.