Az idei Borjog és bormarketing konferencia március 3-án, a VinCE csütörtöki napjával párhuzamosan fog futni. A csütörtöki ráadásul pont a szakmai nap - két, egymástól pár villamosmegállónyira levő rendezvény is csábítja a magyar borszakma krémjét. Szándékosan osztják meg a figyelmet?
Rókusfalvy Pál: Semmiképpen nem célunk a megosztás. A VinCE Budapest rendezvénnyel hagyományos jó viszonyban és együttműködésben vagyunk. Az időzítés vonatkozásában mindössze annyi történt, hogy a VinCE egy nappal előrébb jött, a mi csütörtöki előadásaink egy kicsit előbb, a VinCE csütörtöki előadásai később kezdődnek, így reményeink szerint az érdeklődők – pont a fizikai közelség miatt – sem maradnak le semmiről.
A tavalyi konferenciáról írt beharangozónk alatt Kardos Gábor, a Balatoni Kör volt elnöke azt kommentelte, hogy: „Az alaphelyzet évek óta nem változik, most sem kérdezik meg azt a néhány embert, aki húsz éve járja a világ nagy borászati vásárait és esetleg konkrét tapasztalatai is vannak a magyar bor exportjáról, külkereskedőként." Kérem, reagáljanak erre!
Prónay Bence: Egy ilyen szakmai konferenciának az nagy dilemmája, hogy a szűk időkeretre – amelynek csak egyik fele a bormarketing – sok fontos téma, szereplő, aktuális ügy jut. Nem tudom, a kommentelő konkrétan kire, kikre gondol, kit nem kérdeztünk meg, de azt nyugodt szívvel állíthatom, célunk, hogy a magyar bor külföldi lehetőségeiről minden évben beszélgessünk, vitatkozzunk.
Ennek keretében vendégünk volt gyakorlatilag minden évben a külföldi magyar megjelenésekért felelős AMC aktuális vezetése, rendszeresen hívunk hazai és külföldi marketing szakembereket – mint például Tim Banks, az Ornellaia marketingszakembere, Pierre-Emmanuel Maire, a BrandThinkTank Group alapítója, vagy az idei évben Simone Tacconi kereskedő. Bár szervezési oldalról nem követelmény az előadóinkkal szemben, ezúton biztosítok mindenkit, hogy előadóink minden bizonnyal jelentős borvásári tapasztalatokkal is rendelkeznek.