A tavalyi konferenciáról írt beharangozónk alatt Kardos Gábor, a Balatoni Kör volt elnöke azt kommentelte, hogy: „Az alaphelyzet évek óta nem változik, most sem kérdezik meg azt a néhány embert, aki húsz éve járja a világ nagy borászati vásárait és esetleg konkrét tapasztalatai is vannak a magyar bor exportjáról, külkereskedőként." Kérem, reagáljanak erre!
Prónay Bence: Egy ilyen szakmai konferenciának az nagy dilemmája, hogy a szűk időkeretre – amelynek csak egyik fele a bormarketing – sok fontos téma, szereplő, aktuális ügy jut. Nem tudom, a kommentelő konkrétan kire, kikre gondol, kit nem kérdeztünk meg, de azt nyugodt szívvel állíthatom, célunk, hogy a magyar bor külföldi lehetőségeiről minden évben beszélgessünk, vitatkozzunk.
Ennek keretében vendégünk volt gyakorlatilag minden évben a külföldi magyar megjelenésekért felelős AMC aktuális vezetése, rendszeresen hívunk hazai és külföldi marketing szakembereket – mint például Tim Banks, az Ornellaia marketingszakembere, Pierre-Emmanuel Maire, a BrandThinkTank Group alapítója, vagy az idei évben Simone Tacconi kereskedő. Bár szervezési oldalról nem követelmény az előadóinkkal szemben, ezúton biztosítok mindenkit, hogy előadóink minden bizonnyal jelentős borvásári tapasztalatokkal is rendelkeznek.