„És itt jön a legfőbb kérdés: miért gyártják őket????
Két lehetséges választ azonosítottam. Az egyik az, hogy egyszerűen belementek egy zsákutcás fejlesztésbe, és annyi pénz volt már benne, hogy nem érte meg visszafordulni. A másik válasz az, hogy így szorították ki a piacról a nem európai gyártókat. A dízelekben ők voltak a jobbak, mert ők erre költöttek, és utána megmagyarázták, hogy ez a jó. Ezután otthon jobban el tudták adni a saját kocsijaikat, tehát bejött a trükk. A Toyota tűnődött is sokáig, hogy miért akarják ezek annyira ezt a szart, de szerintem végül rájöttek. Ők sosem feküdtek rá igazán erre a vonalra, és elkezdték a hibridet nyomatni. Az igazság a kettő megoldás keveréke lehet.
Európában ők írják a törvényeket, így a kocsik CO2-kibocsátása lett az isten, hiszen a dízel abban egy kicsit jobb. De Amerikában nem ők írják a törvényeket, hanem a General Motors, így ott a tisztaság lett a fontos. (Egy kivételes helyzet, mikor az amiknak van igazuk.) Úgyhogy nagy hibát követett el a VW, mikor úgy gondolta, hogy meghódítja Amerikát. Egyszerűen NEM TUDTÁK betartani az előírásokat. Valószínűleg a dízellel nem is lehetséges, ezért kellett csalniuk. De az amiknak volt erejük kipukkasztani a dízellufit.
OK, akkor mi kellett volna a zsákutcás fejlesztés helyett? Nem én vagyok a nagyokos, hanem Carlo Rubbia, aki összedobott már egy fizikai Nobelt egy olyan témában, aminek a címét sem érteném. Ő mondta, hogy ha rövid időn belül áttérnénk a földgázhajtásra (amihez nem kellenek további felfedezések, csak a mai technika fejlesztése), akkor a 2050-re vállalt klímaegyezményt másnap végrehajthatnánk. (A metánból egységnyi energiára kevesebb cokettő jut.) És lehetne egy kicsit olcsóbb a benzinnél, és akkor a dízelhívők nem anyáznának engem, mint most. Ugyanis csak azért szeretik, mert olcsóbb.”