A Star Wars határtalan, ha a világára, a karaktereire, a konfliktusaira gondolunk. Amikor elkezdtünk dolgozni a filmen, Larryvel listát írtunk azokról a dolgokról, amelyekről tudtuk, hogy számunkra érdekesek, amiket látni akartunk vagy fontosnak tartottunk. Van egy komoly kihívás ennek a filmnek az elkészítésében: minden apró részleten — legyen az egy jelmez látványterve, a zene, vagy egy díszlet berendezése — látszódnia kell, hogy az a Star Warsból való. A Star Warst kaptuk örökül! Ezt nem lehet félvállról venni. Érteni kell a dizájnnal kapcsolatos döntéseket, mert minden fontos. Ugyanakkor ez még csak Star Wars. Úgy értem, önmagában semmi sem lesz érdekes amiatt, mert annak a bizonyos galaxisnak a része.
Például amikor ott voltunk a díszletek között, és forgattunk, minden alkalommal fantasztikus élmény volt Harrison Fordot Han Solónak öltözve látni. Vagy ott volt egy fickó — egy rohamosztagos! —, aki pont úgy nézett ki, mint egy rohamosztagos. Emlékszünk annak a hangulatára, amikor a gonosztevő kisétál az űrhajójából? Vagy a TIE vadászok hangjára, amikor elhúznak mellettünk? Az elmúlt negyven évben mindenki átélte, ahogy TIE vadászok elhúznak mellette, de mi teszi ezt érdekessé? Arra akarok kilyukadni, hogy a jelenetek nem önmagában attól jók, hogy ezek a dolgok vagy karakterek ott vannak, még akkor sem, ha épp a történelem legnagyobb látványosságáról van szó.
Igyekeztünk belülről nézni a dolgot. Mi az, amitől a történetnek szíve van? Mi teszi romantikussá, élvezetessé, meglepővé, szívfacsaróvá vagy fergetegesen viccessé? A narratívát abból az egyszerű szemszögből közelítettük meg, hogy legyen ez egy fiatal férfi és egy fiatal nő története, és nem azzal a gondolattal, hogy most aztán azt csinálunk, amit csak akarunk.”