Bormarketing: ahol minden eladó, ott nincs vevő

2015. október 06. 09:41

A bor – még ha kacifántos borleíró szaknyelven beszélünk is róla – egy jó ár-érték arányon eladandó agrárgazdasági termék. Ehhez persze jól kell tudni pozicionálni.

2015. október 06. 09:41
Kiss Eliza
Vinoport

A beszélgetés kulcsszavai a siker, a minőség és az eladhatóság voltak. A bor – még ha kacifántos borleíró szaknyelven beszélünk is róla – egy jó ár-érték arányon eladandó agrárgazdasági termék. Ehhez persze jól kell tudni pozicionálni. Az »agresszív, lerohanó marketing« csak rövidtávon tudja szolgálni az értékesítést, ezért fontos feladat, hogy kis lépésekkel, megegyezésen alapuló stratégiával tudjunk előre menni. A borkommunikáció akkor sikeres, ha egy nyelvet beszélünk, ugyanazt értjük bizonyos fogalmak alatt.

A szakértők egyetértettek abban, hogy a belföldi- és a külföldi piac más típusú kommunikációt és stratégiát igényel. Míg idehaza inkább az egyes pincészetek, borvidékek brandjei erősítendők, külföldön elsősorban az országról kell ismereteket átadni. Közös azonban a két típusú marketingben, hogy a célcsoportot jól kell tudni megválasztani, és azokat okosan kell tudni orientálni. Ennek elsődleges eszköze az edukáció lehet, hiszen a saját fogyasztóinkat »ki kell nevelni«: minél több ismerettel rendelkeznek a borvidékről, a borról, a borászatról, annál magabiztosabban nyúlnak egy-egy palack után az üzletekben.

(...)

A nyomtatott médiumok kapcsán felmerült, hogy sokkal nagyobb felelősség van a vállukon, hiszen lassabban tudnak kommunikálni, ugyanakkor maradandóbb és nehezebben korrigálhatók az ott leírt információk. Fontos, hogy aki kommunikál, hiteles legyen, mert ezáltal lehet csak értékes információkat közvetíteni. Sajnos az angol nyelvű kommunikációnk bor témában még mindig csak néhány lelkes blogger vagy szakértő írásaira szűkül, pedig jelen kellene lenni a nagyvilágban annak saját nyelvén is.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
henrifernanddoms
2015. október 15. 23:01
között a hitel ajánlatot gyors és megbízható egyének [email protected] szia Bemutatom azt DOMS Henri, Reunion eredeti francia 54 éves a közgazdaságtudomány doktora tartózkodik Franciaországban. Azt a kapcsolatot, csak ajánlani neked a szolgáltatásokat támogatási pénz hitel világszerte. Azt, hogy a pénz hitelezés az egyének számára, hogy megvalósítsák projektek vagy visszafizetni adósságukat, és cserébe látom ésszerű érdek. szolgálataimat aggodalomra minden egyént, aki pénz kell, vagy akár tiltott banki vagy azok, akiknek fájlok gyakran elutasítják a bankok. ez egy ezüst hitel a tulajdonosok beavatkozása nélkül a bank olcsóbban. Három nap elég ahhoz, hogy elkezd egy hitel fájlt, és érintse meg a az alagút végén. ha valóban szükség van egy kölcsön forduljon hozzám több [email protected]
lvjtn
2015. október 06. 20:00
"A szakértők egyetértettek abban, (...) hogy a célcsoportot jól kell tudni megválasztani" anyám, borogass! az ilyen kemény agymunkáért mennyit kell edzeni? szerényen jeleznék egy sokkal alapvetőbb "marketinget": szállodák, éttermek, fesztiválok rendezzenek a helyik termelők boraiból kóstolót rendszeresen. magam is szívesen fedezek föl új ízeket, de nem föltétlenül vennék vakon új borokat, akkor sem, ha napestig ajnározzák is papíron
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!