VW - Das Risiko

2015. szeptember 23. 09:34

A VW-botrány nekünk is figyelmeztető jel: az aranytojásokból kell jutnia a madárinfluenza utáni időkre is.

2015. szeptember 23. 09:34
Varga Márk
Varga Márk blogja

„Ennek köszönhetően a válság a magyar autóipar számára új lehetőségeket hozott, az Audiban az elmúlt évek bővülése után immár évente 2 millió motor és több, mint 135 ezer autó készül, míg Kecskeméten 2014-ben már 150 ezer új autó gördülhetett le a gyártósorról.

A hazai autóipar közel 140 ezer főt foglalkoztat és az GDP tizedéhez járul hozzá közvetlenül. Ezen beruházások mértéke, teljesítménye, és ezeknek a vállalatoknak a gazdasági és társadalmi beágyazottsága megnyugtathat minket arról, hogy a magyar autógyártás még hosszú évtizedekig lehet hazánk zászlóshajója.

2008 óta azonban megtanulhattuk, hogy semmi sem tart örökké. Ez a megállapítás nem az örök károgók rosszindulatú következtetése, hanem a felelősen, hosszú távon gondolkodó szakembereké, akik tudják, hogy minden esetben foglalkozni kell a lehetséges kockázatokkal.

Akkor is – és leginkább akkor – amikor minden a legnagyobb rendben van. A VW mostani mélyrepülése is jelzés arra, hogy a mai sikerekből származó bevételeket nem csak felélni, hanem abból megtakarítani és befektetni is kell. Különösen annak tudatában, hogy az Audi is a VW konszern tagja.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Valodi
2015. szeptember 23. 12:28
... lenyomják a torkunkon még a TTIP-t is! A Monsanto elfoglalta/megvette Ukrajnát, onnan irtják ki az EU paraszti rétegét...
MOPO3OB
2015. szeptember 23. 10:09
Igen. Nem szabad elfelejteni, hogyan vált pillanatok alatt a világ vezető mobilgyárából semmivé a finn Nokia. Magyarországot is érintette a komáromi Nokia gyár bezárásával. Abban is az amerikaiak keze volt. A tradicionálisan finn vezetésű Nokiához beerőltették az amerikai Stephen Elopot. Stephen Elop (alias Ellop Pista) nem máshonnan mint az amerikai multi, Microsofttól igazolt az európai konkurens Nokiához. A Nokia a 2000-es években végig toronymagasan vezette az okostelefon piacot. A Microsoft konkurens Windows Mobile platformja nem tudott fogást találni az európai konkurens Symbian rendszerén. Az iOS korszakra készülve pedig a Nokia elkészítette saját új generációs okostelefonos rendszerét, a Maemot. Ez ugyanarra a rendszermagra épül, mint amit a mára piacvezetővé lett Android is használ. De a Nokia már évekkel a Google előtt piacon volt Maemo rendszerű termékeivel. Azok még nem mobilok, PDA-k voltak, "Internet Tablet" ahogyan a Nokia hívta. A tesztidőszak sikeres volt, elkészült a Nokia Maemo mobilja is időben. Ekkor jött a az amerikaiak trójai falova és Nokia vezetőként bejelentette, a "Nokia a szakadék szélén áll". Ilyet még ha igaz akkor sem tesz nyilvánosan egy épelméjű cégvezér. Elop természetesen nem gyengeelméjű. De az ő dolga az volt, hogy amerikaiként porig rombolja az európai Nokiát. Ezután a Nokia szoros szövetségre lépett a Microsofttal, innen jött ugye Elop. Ő egy tollvonással szanálta a Nokia saját okostelefonos platformjait. Majd bejelentette, hogy a jövőben a Nokia okostelefonjai a Microsoft új Windows Phone platformjára épülni. Kizárólag erre. Nem sokkal korábban bukott meg a Microsoft korábbi okostelefonos platformja a Windows Mobile. Pedig ott volt a Nokia saját új és modern platformja a Maemo. Választhatták volna a Google Androidját is akár a Googlelel való együttműködés nélkül. De nem, a Nokiának a nulla részesedésű Windows Phonet kellett választania. Az eredményt ismerjük. a Nokia Lumiák a beléjük ölt tetemes pénz ellenére megbuktak. A Nokia okostelefonos piacvezetőből pillanatok alatt sereghajtó sem lett. A cég felőrlődött. Végül bagóért vajon melyik cég vásárolta fel a Nokiát?! Nem más mint az amerikai multi, a Microsoft. Ami ma Nokia néven létezik Finnországban az az NSN, azaz korábbi nevén Nokia Siemens Networks, most Nokia Solutions and Networks. Ők mobiltelefont nem gyártanak, de még ha akarnának sem gyárthatnának Nokia néven. Azt a nevet ugyanis mobiltelefonokra elvitte a Microsoft.
Reggedieh
2015. szeptember 23. 09:50
Ez a kacsafalú hülyeagyúság nekem nagyon tetszik. Ugye biztosan véletlen, hogy akkor rontanak rá a VW-re, amikor első helyre került az autóeladásban a világon, megelőzve a Toyotát? Ugye teljesen véletlen? Akinek van agya, ismeri a Borgward történetét. A legjobbak voltak, de sokaknak útban... fel is számolták. A dízelmanipuláció mindenütt megvan, de a cél most a VW felszámolása.
ördöngös pepecselés
2015. szeptember 23. 09:44
inkább ébredni kéne az álomból mert most éppen szír bérekkel alakul a VWnél is szarabb német minőség ma már a németek is csak hazudnak reggel, délbe meg este
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!