„Vajon mennyire legitim, ha a kormány – a mindenkori kormány – a közpénzeket saját intézkedéseinek, eredményeinek reklámozására használja fel? Az LMP szerint semennyire: Schifferék javaslata alapján az államháztartás egyetlen forintot sem fordíthatna olyan kommunikációs és reklámtevékenységre, amely »költségvetési szerv vagy bármely más, állami vagy önkormányzati szerv tevékenységének értékelésére, eredményeinek ismertetésére« irányul – magyarán állami vagy önkormányzati önreklámra. Ugyancsak nem hirdethetne az állam oly módon, hogy azzal befolyásolja a választópolgárok választáson vagy népszavazáson hozott döntését, és nem támogathatna pártot vagy egyéb jelöltállító szervezetet.
Az LMP tehát csak abban az esetben hagyná meg a közszféra számára az (ön)reklámozás lehetőségét, »ha az a címzettek számára jogaik gyakorlásához és kötelezettségeik teljesítéséhez szükséges, más módon nem biztosítható információt nyújt«. Amilyen magától értetődő követelménynek tűnik ez a közpénzek felelős felhasználása szempontjából, olyan nehéz pontosan definiálni, hol vannak a határai a megfelelő információnyújtásnak. Hiszen minden egyes kormány azzal indokolja kommunikációs és reklámköltéseit, hogy azok elsősorban az állampolgárok tájékoztatását szolgálják. A kérdésről hosszú elvi vitát lehetne folytatni, az azonban nyilvánvaló, hogy vannak olyan esetek, amelyek biztosan nem tartoznak a beadványban megjelölt körbe. Ilyen a Fidesz új reklámkampánya is, amely egy nappal az előző, konzultációs kampány hivatalos lezárulása után indult, és amely különös aktualitást ad az LMP által korábban benyújtott törvényjavaslatnak. »A magyar reformok működnek!« – hirdetik az új plakátok, amelyeken jól-rosszul photoshopolt boldog emberek és családok osztják meg a világgal emelkedett hangulatuk okait. (A pozitív üzenetek között kissé disszonáns a fiatal szőke lány, aki kedves mosoly kíséretében közli velünk, hogy »Nem akarunk illegális bevándorlókat!«) Lázár János szokásos csütörtöki sajtótájékoztatóján a 600 millió forintos új plakátkampány is szóba került, amelynek kapcsán Giró-Szász András megjegyezte, ilyet a Gyurcsány-kormány is csinált, csak épp a gazdasági válság kellős közepén. A miniszter pedig hozzátette, hogy a kormányok mindig tájékoztatták a választókat, és ez a jövőben is így lesz. Nem vitatva a Giró-Szász András által joggal hangsúlyozott különbséget, valóban olyan magától értetődő az önreklámra szánt 600 millió forint? Valóban olyan egyértelmű, ahogy Lázár János mondja, hogy a mindenkori kormány tetszése szerint folytathat sikerkommunikációt közpénzekből? (...)