Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Nem meglepő, hogy mostanság kénytelen-kelletlen már dicsérő cikkek is megjelennek, amelyekben immár elismerik: az úgynevezett unortodox gazdaságpolitika sikerre van ítélve.
„Mára a mindenkor bírálóink is kénytelenek belátni, hogy a hazánk által követett út is járható, sőt igen komoly eredményekre vezethet. A bruttó gazdasági termelésről (GDP) tegnap közölt adat is ezt támasztotta alá, de ez a mutató is csak egyik az elmúlt napokban közzé tett rendkívül kedvező számok közül. A gazdasági növekedés idén az első negyedévében is meghaladta a három százalékot, s ezzel immár a nyolcadik negyedévet zárjuk robusztus növekedéssel. Nem egyszerű statisztikai adatokról van szó, hiszen a GDP-bővülés új munkahelyeket, s így tisztes megélhetési lehetőséget is jelent a polgároknak. Éves összehasonlításban nyolcvanezer fővel nőtt a foglalkoztatottak száma, s mielőtt az örök huhogók hangja felerősödne, jelezzük, nem a közmunka miatt, ez utóbbi formában dolgozók száma ugyanis stagnált. Az ipari termelés és a belső fogyasztási adatok ugyancsak kimagaslóak voltak a legutóbbi negyedévben. Ami viszont igazán meglepő, hogy bár a külföldi sajtó az elmúlt években egyáltalán nem bánt kesztyűs kézzel Budapesttel, s a lehető legfeketébben festették le a magyar életkörülményeket s a magyarok viszonyulását a világhoz, a turisták száma soha nem látott mértékben növekedett. Egyre több külföldi polgár kíváncsi a magyar csodára, egyre többek megbecsülését vívjuk ki azzal, hogy nem más adófizetők pénzéből, hanem saját erőnkből lábaltunk ki a válságból. Miután ez egyértelművé teszi a nyugati vezető baloldali lapok negatív kampányának hatástalanságát, nem meglepő, hogy mostanság kénytelen-kelletlen már dicsérő cikkek is megjelennek, amelyekben immár elismerik: az úgynevezett unortodox gazdaságpolitika sikerre van ítélve.”