Über? Taxi?

2015. március 21. 09:43

Akár vissza is igazolhatom a taxisok félelmét: az Uber megjelenése óta egyszer ültem taxiban, akkor sem én álltam a cechet. Szörnyülködtem is a Corvin és Kolossy tér közötti négyezer forintos tarifán. Volt annak oka, hogy leszoktam a taxiról.

2015. március 21. 09:43
Varga G. Gábor
NOL

Amikor a Fővárosi Közgyűlés 280 forintra emelte a taxizás kilométerdíját, egyszersmind megszüntette a versenyt, nem volt ekkora zúgolódás. Viszont az egységesítés ellenére jól megél a tucat fuvarszervező. Drágult tehát a műfaj, de nem érték el a célt, hogy eltűnjenek a hiénák és az órabuheráló átverők. Igaz, nálunk még istenes a helyzet: a taxikban legalább van kártyás fizetés és GPS. Barcelonában a taxisoknak sikerült jogi úton blokkolniuk az Uber működését. Európa legnépszerűbb turistahelye és konferenciavárosa jó példa arra,milyen, ha nincs verseny: a taxisok nagy része nem beszél angolul, a kártyás fizetés mint az ufó, sok sofőr még a várost sem ismeri, navigációt viszont nem használ.

Bármelyik taxiscég komolyan vehette volna, hogy amit nyújt, szolgáltatás, megalkotta volna azt a rendszert, ami ma az Uber sikerének egyik záloga: a kocsiból kiszállva térképes úti jelentést kapok a tarifáról az e-mailemre, benne, hogy hová utaztam, s mennyiért, a sofőrök ráadásul még jó fejek, kommunikatívak. Ha így lenne a taxiknál is, törzsutasuk lennék. Így az Uberrel utazom szinte minden városban, Ázsiától Európán át Amerikáig. Már ahol engedik.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
hátakkor
2015. március 22. 15:53
Sokat taxizom.olcsóbb mint a zsaru. Az tuti hogy a hazafuvar mindig drágább, mint odafele. Newton ikszedik törvénye. Uberrel Londonban volt dolgom. Csávónak gondjai voltak az angollal..
Spiler
2015. március 22. 11:23
Az UBER sofőrjei bűnözôk, törvényt sértenek mivel engedélyköteles tevékenységet végeznek engedély nélkül. Ráadásul adócsalók is. Balkánra a parasztoknak jó ez.
rosszkutya
2015. március 21. 10:13
Álságos kérdésfelvetés. Mehet mindkettő, párhuzamosan, a taxi, meg az Uber is. Csupán be kellene tartatni a hatályos törvényeket az egyenlő esélyek jegyében: a hobbitaxis Uber-sofőr váltson ki vállalkozói engedélyt, adózzon, fizessen járulékokat, szerezzen PÁV 2-es minősítést, vegyen részt szigorított orvosi vizsgálaton, tegye le minimum a személygépkocsis személyszállítói vizsgát, vigye szigorított műszaki vizsgára a kocsiját, mert mindez jelen pillanatban számukra is kötelező volna. Oszt, ha mindez megvan, akkor meglátjuk, mennyibe lesz majd Uberrel a Corvin és Kolossy tér közti út.
Fakutya Vigyora
2015. március 21. 10:02
"Bármelyik taxiscég komolyan vehette volna, hogy amit nyújt, szolgáltatás," A bármelyik taxiscégnek - pl. Citadellás Vereses - sokkal fontosabb volt kurvapartit rendezni, mint a szaros utas nyavalyáival bibelődni. "Örömlányokkal, 11 millió forint kenőpénzzel és egy autóval fizetett a reptéri taxitender győztese 2009-ben a repteret üzemeltető cég több vezetőjének – értesült az MTI Hírcentrum. ...A rendőrség tájékoztatása szerint V. István és bűntársai, R.-V. Krisztina, a BA Zrt. korábbi jogi igazgatója, helyettese, Sz. György jogász és L. Zs. repülőtéri előtérvezető egymással összejátszva, jogtalan haszonszerzés céljából valótlan fuvaradatok lejelentésével, szerződésmódosításokkal megtévesztette, illetve tévedésben tartotta a Budapest Airport Zrt. vezetését a repülőtéri taxis személyszállítási szerződéssel kapcsolatban 2006 és 2010 között, így az eltelt időszakban a cégnek 671 millió forintos kárt okoztak." http://mno.hu/belfold/prostitualtak-es-vesztegetes-a-repteri-taxi-tenderben-1078288
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!