„A rezsicsökkentés egy szent tehén” – Nagy Attila Tibor szerint ezen múlhat Magyar Péter sikere
Az elemző az Indexnek nyilatkozott.
Aki ismeri a gyáva nyúl játékot, az tudja, hogy mindkét fél arra törekszik, a másik térjen ki előle, de azért mindketten leginkább az összeütközéstől félnek.
„Egy közgazdászhallgatóknak adható aktuálpolitizáló példa ezúttal így kezdődhetne: két erős autó rohan egymással szembe, a »K« jelű legalább harmincszor nagyobb tömegű az »S« jelűnél, az »S« viszont sokkal gyorsabb. Fejtse ki, mi fog történni, de ne az impulzus-megmaradás tételével.
A feladvány természetesen játékelméleti, természetesen a gyáva nyúl, és természetesen »K« a kormány, »S« pedig Simicska. Az eredeti Neumann János féle verzió több szempontból is bonyolítva van, például azért, mert nem két egyforma tömegű járműről van szó. »S« az ütközésben megsemmisül (»sőt, már lehet, hogy előtte megölnek« – mondja némileg túldramatizálva a helyzetét), de »K« vezetője is alaposan megsérülhet. Nem szimmetrikus a helyzet, ahogy általában az életben sem szimmetrikusak a dolgok.
Aki ismeri a gyáva nyúl játékot, az tudja, hogy a peremfeltételek a súlyozás miatt kicsit megváltoznak, ám az alapképlet mégiscsak az, hogy mindkét fél arra törekszik, a másik térjen ki előle, de azért mindketten leginkább az összeütközéstől félnek. »S« mivel kisebb, igen csak racionális technika a részéről, hogy úgy tesz, mintha megbolondult volna. Megpróbálja elhitetni, hogy ő ugyan egy kisebb tömegű jármű, de fel van készülve rá, hogy meghal, hiszen már nála a fék és a kormány sem működik. »K« ha ezt elhiszi, el fogja kapni a kormányt, megegyezésre, békítésre, gazdasági megállapodásra törekszik majd, elvégre itt mégiscsak egy üzleti kérdésről van szó.
»S« – és ez szintén a játszma része – igyekszik elhitetni, hogy ez a részéről személyes, semmi köze az anyagiakhoz, egy megromlott barátság öngyilkos lépése, másfelől azonban a Hír Tv (ez ugye »S« járművének legerősebb része) már úgy mondja be a híreket, hogy médiaháború várható, ha a reklámadó mértékében nem tudnak megállapodni. Mégiscsak racionális üzenetet küld.
Amit mi kívülállók nem tudunk, hogy valóban elromlott-e »S« autója, vagy ez csak a műsor része. Néhány részlet arra utal, hogy nem (ld. fentebb az üzleti ultimátum), másrészről viszont úgy tűnik a meghibásodás drámai, hiszen már olyasmit vág a másik fejéhez, amit normális ember nyilvánosságban nem tenne. Ez a magát meghibásodott állapotú autóként megjelenítő pedig nem átallja azt mondani, hogy mostantól fogva új független médiái lesznek az országnak, és ezt neki köszönhetjük majd.
Ez már önmagában abszurd, de vegyük azért komolyan, mert hátha mégse bolondult meg, csak úgy tesz. Akkor meg a »mostantól fogvá«-val van baj, mert a független média imázs nem születik meg egyik pillanatról a másikra, azt hosszú évek alatt építik fel, és aztán elég könnyű elveszíteni.”