„Nyílt levél a miniszterelnökséghez a Balatonért!
Tisztelt Lázár Miniszter Úr! Tisztelt Kormánytagok!
A Fidesz felelős politikai köreihez címzett nyílt tanácsadó levelemmel egy általam önkéntesen és önerőből menedzselt nemzeti ügyre kívánom felhívni a kormányzati és társadalmi figyelmet.
Elszánt marketingszakemberként kérek kormányzati mentőövet szárnyaim alá vett jóbarátomnak: a BALATONnak. Szakmai üzenetem pontos megértéséhez most az Önök fülébe is eleresztek egy marketingüvöltést a Balatonért, hogy rámutassak nemzeti büszkeségünk tarthatatlan helyzetére:
A Balaton évek óta pengeélen táncol, sodródik: nincs gazdája, irányítása, felelős vezetése, önkormányzata és saját költségvetése. Nincs önálló menedzsmentje, egységes Balaton-menedzselési terve, hozzáértő régiómarketingese, átfogó arculati és márkakoncepciója. Nincs olyan összbalatoni szervezet és régiós terv, ami szakmailag, stratégiailag egyaránt zsigerből érezné a Balatont és irányt tudna mutatni a változásokhoz. A turisztikai szolgáltatók és a tóparti önkormányzatok körében nincs gazdasági érdekazonosság, következésképpen nincs összefogás sem. Ezért látható jövőképe sincs a Balatonnak.
De van jó pénzért kinevezett miniszteri biztosa, aki ugye a Balaton kormányosa lenne, ám eddig még a hajóját se nagyon láttuk, mivel kerüli a szakmai ütközéseket, meg hát a veszprémi választás ügyeivel van kezdetektől elfoglalva.
Pedig a Balaton Barátai Márkaműhely alapítójaként szakmai és kormányzati körökben hónapok óta kongatom a harangot: a Balaton - ami e pillanatban is egy tárca és törvény nélküli gazdasági húzóágazat kivéreztetett igavonója, rosszul tartott fejőstehene, a nemzeti turizmus állatorvosi lova - bajban van!
Évről-évre romlik a versenyképessége, a vonzereje, az imázsa, a hírneve. Romlanak a mutatói is, a tendencia szerint az adriai magyar vendégéjszakák száma idén már meg fogja haladni a Balatonét. Ennél is riasztóbb, hogy a 2014-es vendégéjszakaszám-növekedés az összes hazai régió közül a Balatonnál volt a legalacsonyabb, így a régiók rangsorában a kilencedik, vagyis utolsó(!) helyre szorult mind a belföldi, mind a külföldi turizmus számait összehasonlítva.