A BKK első négy éve

2014. november 16. 12:41

A tömegközlekedés jegybevétele 49 milliárd forintról 58 milliárdra nőtt, miközben a bérletek olcsóbbak lettek. Rendezettebbek a viszonyok a budapesti taxikban, korszerűbb és bankkártyát elfogadó sárga taxik váltak mindennapossá.

2014. november 16. 12:41
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Ma 4 éve alakult meg, jegyezte be a cégbíróság a BKK-t. Emlékszem, ahogy belépett az első 5-6 kolléga az induláskor és úgy hiszem, hogy akkor, négy éve ilyenkor, tényleg fontos változás indult el a közlekedésben Budapesten. Rengeteg ember rengeteg munkája volt benne akkor, azóta és lesz a jövőben is.

4 év alatt forgalomba állítottunk több mint 500 modern buszt (amiből 330 vadonatúj), elindult a Bubi számos belvárosi kerékpáros infrastruktúra-fejlesztéssel kísérve, működik és sikeres Futár, a kijelzők, mobilapp, a diszpécserközpont. Működnek a korszerű jegyautomaták és megnyitottak az első ügyfélközpontok. A tömegközlekedés jegybevétele 49 milliárd forintról 58 milliárdra nőtt, miközben a bérletek olcsóbbak lettek. Rendezettebbek a viszonyok a budapesti taxikban, korszerűbb és bankkártyát elfogadó sárga taxik váltak mindennapossá.

Megújult az 1-es és a 3-as villamos, az utolsó felújított szakaszt a napokban helyezzük forgalomba, és a vágányok a helyükön vannak a Rákóczi hídon is. A java csak most jön: elkezdtük a Budai Fonódó villamosok építését, még idén kezdődik a Széll Kálmán tér átépítése. Harminc éve nem érkezett annyi új villamos Budapestre, mint a következő két évben fog: már gyártásban vannak a 47 darabos flotta első darabjai. A következő egy évben emellett további 250 db új busz (közte Budapest első elektromos-dízel hibridbuszai) és 24 db új trolibusz is érkezik, ezek már fix, aláírt megrendelések.

Megkezdődött a teljesen papírmentes új, chipkártyás jegyrendszer bevezetése is, rövidesen megkezdődik az első metrókapuk, új digitális jegykezelők gyártása, és már folyik a szoftver fejlesztése. Dolgozunk a jövő projektjeinek tervezésén is: elkészültek a Kisfölfalatti fejlesztésének, a kettes metró és a hév összekötésének tervei, zajlik a hármas metró felújításának tervezése, és számos jövőbeni villamosprojekt előkészítése is. Rengeteg ember rengeteg munkája. Köszönöm minden kollégámnak, s csak így tovább!”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 37 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
fcsabi
2014. november 16. 16:12
Nem értem, az olyan hozzászólásokat, hogy a fidesz közeli cégek,miért kapnak ilyen olyan feladatokat. Látott valaki a világon egyetlen olyan demokratikusan megválasztott kormányt, amelyik a győzelem után nem a saját adminisztrációját, az őt támogató tőkés csoportokat hozta volna helyzetbe? Az amerikai elnökválasztáson miért tapossák egymást a nagy cégek képviselői? Azért mert tudják, hogy utána jogosan benyújthatják a számláikat, esetleg kinéz egy nagyköveti megbízatás. Ott ezt is pénzért lehet megszerezni.
1istvan
2014. november 16. 15:34
egy a lényeg érezni a közlekedésen is! jobb. sokkal jobb. remélem tarlós leszokik a baszogatásotokról.
balbako_
2014. november 16. 15:20
Imponáló sikerek szó se róla! Azért Tarlós keménysége és hozzáértése is kellett hozzá.
rosszkutya
2014. november 16. 15:17
"... forgalomba állítottunk több mint 500 modern buszt..." A kiszervezett buszjáratok üzemeltetői esetleg...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!