„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
A tömegközlekedés jegybevétele 49 milliárd forintról 58 milliárdra nőtt, miközben a bérletek olcsóbbak lettek. Rendezettebbek a viszonyok a budapesti taxikban, korszerűbb és bankkártyát elfogadó sárga taxik váltak mindennapossá.
„Ma 4 éve alakult meg, jegyezte be a cégbíróság a BKK-t. Emlékszem, ahogy belépett az első 5-6 kolléga az induláskor és úgy hiszem, hogy akkor, négy éve ilyenkor, tényleg fontos változás indult el a közlekedésben Budapesten. Rengeteg ember rengeteg munkája volt benne akkor, azóta és lesz a jövőben is.
4 év alatt forgalomba állítottunk több mint 500 modern buszt (amiből 330 vadonatúj), elindult a Bubi számos belvárosi kerékpáros infrastruktúra-fejlesztéssel kísérve, működik és sikeres Futár, a kijelzők, mobilapp, a diszpécserközpont. Működnek a korszerű jegyautomaták és megnyitottak az első ügyfélközpontok. A tömegközlekedés jegybevétele 49 milliárd forintról 58 milliárdra nőtt, miközben a bérletek olcsóbbak lettek. Rendezettebbek a viszonyok a budapesti taxikban, korszerűbb és bankkártyát elfogadó sárga taxik váltak mindennapossá.
Megújult az 1-es és a 3-as villamos, az utolsó felújított szakaszt a napokban helyezzük forgalomba, és a vágányok a helyükön vannak a Rákóczi hídon is. A java csak most jön: elkezdtük a Budai Fonódó villamosok építését, még idén kezdődik a Széll Kálmán tér átépítése. Harminc éve nem érkezett annyi új villamos Budapestre, mint a következő két évben fog: már gyártásban vannak a 47 darabos flotta első darabjai. A következő egy évben emellett további 250 db új busz (közte Budapest első elektromos-dízel hibridbuszai) és 24 db új trolibusz is érkezik, ezek már fix, aláírt megrendelések.
Megkezdődött a teljesen papírmentes új, chipkártyás jegyrendszer bevezetése is, rövidesen megkezdődik az első metrókapuk, új digitális jegykezelők gyártása, és már folyik a szoftver fejlesztése. Dolgozunk a jövő projektjeinek tervezésén is: elkészültek a Kisfölfalatti fejlesztésének, a kettes metró és a hév összekötésének tervei, zajlik a hármas metró felújításának tervezése, és számos jövőbeni villamosprojekt előkészítése is. Rengeteg ember rengeteg munkája. Köszönöm minden kollégámnak, s csak így tovább!”