1. A magyar államháztartás mérete folyamatosan nő, immár a bruttó hazai termék (GDP) 53%-a. Ennél nagyobb költségvetési újraelosztás az Európai Unióban csak Franciaországban van, ahol évek óta stagnál a gazdaság.
2. Ha nincs növekedés, akkor nem lehet a túl magas államadósságból kijönni. Azt ugyanis nem visszafizetni kell, hanem kinőni és közben olcsón refinanszírozni. Hogy a nemzetközi pénzpiacokon nőnek-e a kamatok, az nem Magyarországtól függ. Márpedig ha 2015-ben nőnek, ami elsősorban Amerikában várható, akkor emelkedhetnek a magyar állam adósságszolgálati terhei. Erre vonatkozóan a költségvetés nem tartalmaz sem alternatívát, sem tartalékot.
3. Nem mindegy, hogy az állam milyen típusú adókon keresztül szedi be a kiadásokhoz szükséges forrásokat. A 27%-os ÁFA-kulcs a legmagasabb az egész világon, mégsem jön be elég forgalmiadó-bevétel. Forgalmi adózásnál az a jó, ha kevés kulcs van, amelyek közel állnak egymáshoz. Magyarország ezt is fordítva csinálja: sok kulcs van, és ezek távol vannak egymástól. Ez a korrupció melegágya.
4. A szektorális, büntető jellegű adók - telekomadó, bankadó, tranzakciós illeték, hálózatos infrastruktúrára vonatkozó adók, stb. - aláássák a növekedést és munkahelyeket szüntetnek meg. Ugyanez az egyértelműen negatív hatása van a kormány által előszeretettel szorgalmazott rezsicsökkentésnek.
5. A bankok elszámoltatása a hitelezést fékezi, ami akadályozza a gazdasági növekedést. A devizahitelesek megmentésének hangzatos jelszava alatt az MNB tudatosan rontja a forint árfolyamát, folyamatosan elértékteleníti a lakossági megtakarításokat, csökkenti a hitelezésre rendelkezésre álló belföldi forrásokat, tőkevesztésre kárhoztatja a pénzintézeteket.
6. Az egykulcsos személyi jövedelemadó (SZJA), különösen gyermek-kedvezménnyel kiegészítve elsősorban a magasabb jövedelműeknek kedvez. Tankönyvi tétel, hogy az adózást nem célszerű összekeverni a szociális támogatási rendszerrel. A jövő évi költségvetés éppen ezért igazságtalan, hisz viszonylagosan egyre nagyon terhet ró a szegényekre.