Felgyorsult világunkban az internetes hírportálok az információszerzés egyik vezető formái, azonban néha úgy tűnik, az ebből fakadó felelősségük teljes felismerése még nem történt meg.
„Felgyorsult világunkban az internetes hírportálok az információszerzés egyik vezető formái, azonban néha úgy tűnik, az ebből fakadó felelősségük teljes felismerése még nem történt meg.
Sokszor csak arra van ideje az internetezőnek, hogy a címeket, esetleg a cikkekhez tartozó rövid összefoglalókat olvassa át, és a számára legérdekesebbnek tűnő írásokra kattintson rá. A címadás egyszerre két funkciót is ellát. Egyrészt elég érdekesnek kell lennie ahhoz, hogy az olvasó megnézze a cikket, így generálva bevételt az oldalnak. Ennek nyomán születnek meg az egyre inkább hatásvadász címek, hiszen az egyes portáloknak érdeke, hogy minél több kattintást érjenek el.
Azonban a több tucat megjelenő címből nem mindenre kattint rá az olvasó, így csak annyi üzenet jut el hozzá az adott tartalomból, amennyit a cikk címe tartalmaz. A második funkció tehát az üzenettovábbítás. Sok esetben még a cikk elolvasása után is csak a címben foglalt üzenet rögzül. Ennek nyomán pedig érthetővé válik a felelősség kérdése.
Szélsőséges esetekben a cím egyáltalán nem felel meg a tartalomnak.”