Médiaoktatás Európában

2014. június 23. 11:46

Pillanatképek a Media Literacy aktuális kérdéseiről szóló május végi párizsi konferenciáról. Hol és hova tartunk a médiaműveltség fejlesztésében?

2014. június 23. 11:46
Nagy Krisztina
Mérték blog

A médiahatóságok szerepével foglalkozó szekcióban nem rajzolódott ki egységes európai megközelítés. A médiahatóságok képviselői beszámoltak saját tevékenységeikről, ami a kutatás, oktatás támogatásától, a fontos érdekelt szervezetek tevékenységének összehangolásán keresztül az önálló oktatási tevékenységekig terjedt. Fontos kapcsolódási pontként jelent meg a belga megszólaló részéről, hogy az ottani hatóság a médiavállalatok tulajdonosi háttere nyilvánosságának biztosítását, a piaci folyamatok átláthatóvá tételét is a MIL részeként kezeli. A magyar hatóság a most megnyílt »Bűvösvölgy« médiaoktatási centrum bemutatásával szerepelt.

Az iparági szereplők és a MIL kapcsolódása a konferencián a tartalmat illetően elsősorban a közmédiához kapcsolódott. Többször elhangzott, hogy a közszolgálat média feladata olyan tartalmak előállítása, amely minden korosztály – tehát nemcsak a gyerekek és a fiatalok – számára segíti a MIL megszerzését. A többi iparági szereplő felé az elvárás nem elsősorban a tartalom előállítás irányában fogalmazódott meg, hanem CSR (társadalmai felelősségvállalás) tevékenységként. Példaként került elő a Vivendi, amely CSR programjai között hangsúlyosan foglalkozik a MIL fejlesztésével. A Vivoice webrádió projekt kiemelt témája a fiatalok és a digitális kultúra kapcsolódása mentén a kritikai gondolkodás, a kreatív médiahasználat, a digitális környezetben való tájékozódás fejlesztése. A téma folyamatos napirenden tartása mellett a Vivendi különböző tréningeken, egyéb oktatási tevékenységen keresztül is támogatja a kreatív és igényes médiahasználat kialakítását.

A konferencia alapüzenete az európai és a tagállami döntéshozók felé egyértelműen az volt, hogy a mai médiakörnyezetben és médiahasználati szokások között a médiapluralizmusról és annak igényéről a Media Literacy érdemi fejlesztése nélkül nem lehet és nem is érdemes beszélni.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!