Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Amit kormány priorizál, az a magyar bortermelés 5 százalékát produkálja mindössze. Én azt mondom, hogy a bormarketingnek kétpólusúnak kéne lennie.
„– A jelek szerint a kormány favorizált területként kezeli a borászatot. A Tokajit mindenképpen.
– Tokaj külön entitás, az ott a Kánaán. A kormány döntése, hogy azt fejleszteni kell, mert azt tűzték ki célul, hogy a világ első számú természetes édes bora legyen. Amit ők priorizálnak, az a magyar bortermelés 5 százalékát produkálja mindössze. Én azt mondom, hogy a bormarketingnek kétpólusúnak kéne lennie. Tokaj mellett ott van például a Balaton, ahol kiváló borokat termelnek az északi és a déli részeken is. Ráadásul ott minden együtt van: turisztikai célpont, sok belföldi és külföldi turista ismeri. Jó marketinget kéne mögé rakni. És akkor ott van még Szekszárd, Villány. Az a mondás a Miniszterelnökségen, hogy Tokaj a gőzmozdony, a többi 21 szerelvényt csak rá kell csatolni, és húzza a mozdony azokat.
– Egyre gyakrabban lehet olvasni, hallani a gyenge minőségű olasz borok piachódításáról, az olasz bormaffiák térnyeréséről. Mit tudnak tenni ennek visszaszorítására?
– Most volt megbeszélésünk18 borimportőrrel. Ők a legnagyobb nepperek hazánkban, ők hozzák be az olasz borok 97 százalékát, amit itt – a gazdák közreműködésével – silány minőségű borokkal társítanak. A nepperekkel, úgy tűnik, egyezségre jutottunk: az általunk meghatározott időpontig – bizonyos feltételek mellett – korlátozzák az olasz borok behozatalát. Ha ezt mégsem tennék, akkor a minisztérium, adminisztratív úton, igencsak megnehezíti a működésüket. Persze, senkit sem lehet korlátozni, ha valaki abból tud megélni, hogy Olaszországból bort hoz be, akkor hozza, csak ne tévessze meg a vásárlókat. Széles a paletta, mindennek van helye.”