Az Alkotmánybíróság határozati szövegében bőven fellelhetők szakmailag értelmetlen kijelentések, például nem is tudják pontosan használni a moderálás fogalmát: „a moderált komment, ha jogsértő, ugyanolyan jogi következménnyel jár, mintha nem lett volna moderálva (előzetesen vagy utólag ellenőrizve)” - írják egy helyen, ami nonszensz, az előzetesen moderált komment ugye meg sem jelenik az interneten, így a jogsértés nem jön létre. Zárójeles megjegyzésükből pedig az derül ki, hogy nem is érzik az előzetes és utólagos moderáció közti jelentős jogállásbéli különbséget.
A döntés teljes szövegéből az sugárzik, hogy szövegezője egy nagyjából 2000 előtti dogmarendszer híve, mely szerint az internet egyszerűen csak egy újabb közlési eszköz, és használatának jogi szabályzását meg lehet úszni azzal, hogy betuszkoljuk az internet előtti média kategóriáiba. (A szerzőijogi-kiadói lobbi próbálta ezt a hozzáállást tolni évekig, később iszonyatosan megbánták, és most már futhatnak a pénzük után.)
Ma már rég tudjuk, hogy ez nem így van, az internet egész más típusú nyilvánosságot, nyilvánosságokat hoz létre, mint a tömegmédia korábbi technikai eszközei, és ennek megfelelően szabályzására korszerűbb, alkalmasabb jogi megoldásokat kell keresnünk.
Ennek egyik módja az lehetne, hogy használjuk azokat a már létező jogi kereteket, amelyeket a hazai és európai jogalkotók kimondottan internetes jogi viták rendezésére hoztak létre.
Egy másik módja pedig az is lehetne, hogy újradefiniáljuk azokat az alapértékeket, amelyeket a tegnapi Alkotmánybírósági döntés védelmezni vél: a személyiségi jogok, a jóhírnév sérelme ma egészen mást jelent, mint harminc évvel ezelőtt.