„A kötelezően megtanítandó műveltségi tartalom előírásának a visszahozása olyan léptékű fejlemény az iskolások életében, hogy ésszel felfogni is alig bírjuk, és ez nem véletlen, azért van, mert PISA-ilag nagyon halványan teljesítünk. Szövegértésünk, matektudásunk, természettudományhoz történő konyításunk siralmas, úgyhogy sem azt nem értjük, mi az a műveltségi tartalom, sem azt nem bírjuk kimatekozni, hogy mitől lenne olcsóbb a központilag előirányzott tankönyv, ha egyszer nem az. Illetve, ha olcsóbb lenne, megérné-e, tekintve az árát.
Az elméletileg valamelyest olcsóbb állami tankönyvnek ugyanis gyerekeink totális államosítása, agyuk áramvonalasítása, gondolataik, választási esélyeik kiiktatása az ára. A nevelés nem ugyanaz, mint az iskolai oktatás, állítja a lentebb látható kis videó, de a miniszterelnök drónja, H. Rózsa nem ismer olyat, hogy iskolán kívüli oktatás, nevelés (vö.Mussolini: semmit az államon kívül, mindent az államon belül), a gyerekünk egész napra kell neki – és ez nagyjából a legszörnyűbb, amit a NER eddig produkált.”