„Magyarországon most milyen a zene? Jó vagy szar?
Nálunk azért mindig a szar volt túlsúlyban, összehasonlítva olyan jobb ízlésű országokkal, mint például Hollandia, ahol volt szerencsém hat évet élni. Mennyiségileg hirtelen úgy nőtt meg minden műfaj, hogy a jónak, a nehezebben felfoghatónak kicsit kevesebb esélye van, hogy elegen fogadják be, mint azokban a kezdeti időkben volt, amikor még a rock and rollra terhelődött az egész kívánatos szókimondás. Talán ott van nagy változás, hogy mi egy bosszantó álrendben nőttünk fel itt, amihez egyfajta álkáoszt kellett teremtenünk, most meg olyan látványos káosz van, hogy nekünk kell felmutatnunk valami belső, valódi rendet. Azt jónak tartom, hogy ha a finnyásabb Petőfi, vagy pláne a Tilos mellett éjjel a kocsiban bekapcsolom a Class FM-et, ott is érhetnek pozitív meglepetések. Ők vállaltan olyan műsort csinálnak, ami kellőképpen egyértelmű ahhoz, hogy kétmillióan hallgassák, mégis előfordul, hogy hallok olyan magyar dalt, amire azt mondom, hogy kár, hogy nem én írtam. A Quimby is egy ilyen slágerrel futott be, az Ajjajjajjal, ami egy furcsa pillanat volt. Emblematikus példa erre a Hanyatt című szám, amit nem is Odettnek írtam, de végül odaadtam neki, és az volt bennem, hogy na, ebből nem lesz sláger, de mégis bevállalta. Ezért engem is váratlanul ért, hogy mekkora ász lett, és aztán olyan videókat láttam, hogy vidéki fesztiválokon több ezer ember énekli a kiállásnál azt, hogy »Odaadó vagyok, bomló anyag, ami beléd épül, míg el nem fogy, levegő, emlék, ellenpont.« Pedig ez Magyarországon elvileg nem kéne, hogy sláger legyen, de itt a példa, hogy esélyek mindig vannak.
Mit szólsz azokhoz a véleményekhez, hogy a Sziget már nem a magyar fiataloknak szól?