Magyar fajvédők vitája magyar jogvédőkkel

2014. február 26. 18:50

Teleki Pál kifejezetten büszkén beszélt arról, hogy nem most kezdte a fajelméletieskedést, és hogy a fajelméletet a magyar szellemiség szerves részének tekinti.

2014. február 26. 18:50
Lévai Júlia
Szuverén

„Azon a csaknem hetven törvényből és háromszázötven rendeletből álló paragrafustömegen, amely kíméletlen pontossággal készítette elő a magyar zsidóság totális kirekesztését mind a társadalomból, mind pedig végül az életből, több mint húsz éven át dolgozott a magyar politikai elit nagy része és a hozzá csatlakozó szakértelmiségiek sokasága. Kifejezetten a műalkotásoknak járó alapossággal és teljességgel. A magyar zsidótörvények és rendeletek tárának még a lábjegyzeti is olyan körültekintőek, mintha a készítőinek az élete múlott volna a kirekesztések pontos megfogalmazásán. A törvények körüli vitákban pedig folyamatosan arra törekedtek, hogy a magyar rendi korszakból keressenek igazolásokat a formálódó jogszabályokra. A jogalkotás folytonosságának fenntartása érdekében Szent István, Szent László és Mátyás király témába vágó törvényeihez nyúltak vissza, miközben az egészet kifejezetten a keresztény nemzeti világnézet érvényesítésének tartották.

Már a jogegyenlőség elvét tökéletesen kiiktató 1938-as törvény pártolói is egyértelműen arról beszéltek, hogy a törvény a magyar középosztály élethalálharcának tekinthető. A magyar zsidók kiszorítása a közélet összes területéről »nem antiszemitizmus« – mondták –, hanem a homogén fajnak tekintett magyarság »jogos önvédelme«. (Többek közt Eckhardt Tibor, gróf Károlyi Viktor, Milotay István, Rajniss Ferenc, báró Vay Miklós védték ezzel a törvényt.)

A beterjesztők természetesen hivatkoztak arra, hogy Németország és más európai ország is tett lépéseket a zsidóság kiszorítására, de nem volt kérdés, hogy ez nem több számukra egy analógiánál és a saját lépéseik igazolásánál. Az 1939-es parlamenti felsőházi ülés miniszterelnöki megnyitójában Teleki Pál kifejezetten büszkén beszélt arról, hogy nem most kezdte a fajelméletieskedést, és hogy a fajelméletet a magyar szellemiség szerves részének tekinti:

»Eltekintve attól, hogy én magam ezt az álláspontot tudományosan és társadalmilag már több mint húsz éve vallom, hirdetem és írom – tehát jóval előbb, mintsem hogy itt külső befolyások rám vagy akárkire hathattak volna –, meg kell állapítanom, hogy semmi idegenszerűség nincs abban, ha faji összetartozandóságról, faji kapcsolatokról és faji csoportokról beszélünk.«

Teleki a »ki minősül zsidónak?« kérdése körüli nehézségekre utalva ehhez még azt is hozzátette, hogy a fogalmat vállaltan egy szubjektív érzület: a nemzeti érzés (és nem mondjuk a Német Birodalomhoz való tartozás érzése) alapján lehet és kell meghatározniuk, amikor majd törvényeket akarnak a fogalomra nézve érvényesíteni. Ami azt jelenti, hogy általában véve is lehetséges »állami és nemzeti szempontból megítélhető« lelkivilág.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 115 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
historiker
2014. február 27. 11:17
Azt hitted, bibsi, hogy csak zsidó fajvédelem létezhet?
Tündér_Lala
2014. február 27. 09:24
Kéremszépen próbáljuk objektíven, hideg fejjel meg közelíteni a kérdéskört. Ma Magyarországon 10 vezető történészből (a példa kedvéért) 9 megmondó ember zsidó származású és egymást ítélik meg szakmailag. Ezek az emberek mondják meg, hogy mit gondoljunk a multunkról, felmenőinkről és végsősoron magunkról. A történések mgítélése a skálán ugye történhet magyar szempontból, objektíven és idegen szempontból. (És természetesen ezek árnyalataiból.) Most ott tartunk, hogy ha valaki akár objektíven ítél meg bizonyos történéseket, akkor a többiek a torkának esnek és egymást is leantiszemitázzák. Követelés továbbá, hogy az egyetlen gojt távolítsák el, mert merészelt kiállni bizonyos kérdésekben az objektív megközelítés és szakmaiság mellett. Felmerül a kérdés, hogy rendjén van ez így ? (Különös tekintettel arra, hogy máshol ez nincs így.) No meg az is, hogy akkor most ki rekeszt ki kit ? (És akkor nem beszélek arról a történelmietlen szakmai hozzáállásról, hogy a ma szélsőségesen liberális és filoszemita álláspontja alapján ítélnek meg közel száz évvel ezelötti eseményeket és embereket és forráskritika nélkül használnak ellenséges propaganda anyagokat a magyarság ellen.)
Peter8811
2014. február 27. 07:29
Tetszettek volna kevesebb Trianont, kevesebb Tanácsköztársaságot, kevesebb ÁVH-t kevesebb forradalom leverést, és végezetül de nem utoljára 22.000 milliárd adósságnál kevesebbet csinálni. Akkor most nem kellene a fajelméletetekkel foglalkoznotok Júlcsa néni.
Oldgóbé
2014. február 27. 06:46
Vajon a Lévai fajta zsidó szellemiségnek mi a szerves része? Talán a határtalan magyarok elleni gyűlölet?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!