Ez most bullshit vagy motiváció?

2014. január 05. 11:21

A magyar mérnök még mindig jó brand.

2014. január 05. 11:21
Zsiborás Gergő
Forbes

„A Neostratusnál a három aranyszabály így hangzott tehát: nemzetközi céget építenek, legyen ütős a termékportfólió, és legyen bevétel. »Már az első naptól pénzt akartunk termelni. Szerencsénk volt, mert találtunk olyan viszonteladó partnert, aki fizetett nekünk ebben az időszakban« – meséli Viktor. A Neostratus nevet azért is vették fel, mert már nemcsak Kelet-Európában voltak piacon, nagyon hamar jelentek meg forradalminak számító termékeikkel, jelenleg ők a piacvezetők a kontinensen. Itt dolgoznak Budapesten, a Rákóczi híd budai hídfője mellett. »Ez a Szilícium-völgy, csak Budapesten” – mondja Viktor, hogy miért nem Nyugatról építik a világbirodalmat. »A magyar mérnök még mindig jó brand« – teszi hozzá Soós Tamás, aki saját projektmenedzsercégét hagyta ott a felhőszolgáltató vezérigazgatói székéért.

A cég a DBH kockázati alapkezelő legnagyobb befektetése. Viktor csak dicsérni tudja őket. Sok nagy cég még mindig nem lát át a vasfüggönyön. »Én ettől frászt kapok. Itt vagyunk Európa közepén, és azt hiszik, hogy ez a régió még mindig Oroszország« – összegzi tapasztalatait Viktor. Közben két hete egy szakmai konferencián Londonban azzal szembesült, hogy azt mondják róluk: tizennyolc hónnappal járnak a piac előtt. Azért döntöttek a keleti terjeszkedés mellett, mert nagy potenciált látnak ezekben a piacokban. Már van is egy adatközpontjuk Dubajban, ők az első teljes körű felhőplatform-szolgáltató a térségben. »A felhőnek két fajtája van: a publikus és a privát. A közel-keleti ügyfeleinknek azonban nagyon fontos a publikus felhőbeli adatok helyi tárolása« – mondja Tamás. »Afrikában is hatalmas az igény a szolgáltatásainkra, annak látom a jeleit, hogy a technológiai lemaradást azzal hozzák be, hogy bizonyos lépcsőfokokat átugranak« – mesél többek között kenyai tapasztalatairól Viktor.

Mi lesz tizennyolc hónap múlva? – teszem fel a kérdést, kíváncsi vagyok, mit mond erre a két evangelista, ahogy Viktor korábban jellemezte magukat. Mindketten az állítják, hogy a jövő egyértelműen a privát felhőé, vállalati szinten biztosan. Olyanfajta robbanás lesz ez, mint az outsourcinghullám volt. »És a mi termékünk a legjobb helyen, a felhőben van« – mosolyog Viktor. És lendületesen mondja tovább: »Ott akarunk lenni Oroszországban és Dél-Amerikában is! Persze csak ha Tamás megengedi!« És megint nevet. A globális tervek az újabb körös befektetésen múlnak, ha lesz megfelelő, akár egy év alatt világmárkát csinálnak a Neostratusból.”

A teljes cikket a Forbes aktuális számában olvashatják.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2014. január 06. 00:41
Sohasem hallottam a cégről A felhőket pedig nem kell szolgáltatni, teljesen ingyen vannak, ha vannak. A meleg felhők is. Ha már ennyire forradalmiak, és lángelmék, akkor miért nem bírnak kitalálni egy új szót egy forradalmian új dologra?
talán
2014. január 05. 18:39
Néztem ma a Hír tv Hírvilág c, músorát. V.Putyin orosz elnököt gúnyos szövegkörnyezetben egyszerűen csak leVlagyimírozták. Szó volt az amerikai elnökről is,nála nem Barackoztak, őt B.Obama amerikai elnökként említették. Így akarunk kelet felé terjeszkedni?
d.hardman
2014. január 05. 12:42
Inkább bullshit, mivel alapvetően azt se tudják a világon, hogy hol van Magyarország
micream
2014. január 05. 11:33
Nálunk épül Európa egyik legdrágább vasútvonalaBelföld | 2014.01.04. 19:50 | Frissült: 2014.01.04. 20:443 komment25,4 milliárd forintba kerül a felújítás alatt álló Budapest-Esztergom vasútvonal még átadásra váró szakasza, ráadásul az építkezés több mint egy év késésben van.A Vörösvárról Budapestig tartó szakasz 2 milliárdba kerül kilométerenként. Összehasonlításképpen, az első TGV Párizs- Lyon szakaszának kilométere 870 millió forintba került, de a híres gyorsvasúthálózat legújabb, 2011-ben átadott szakasza sem került többe 3 és félmilliárd forintnál, viszont ott egy alagutat és 7 viaduktot is megépítettek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!