Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
A magyar mérnök még mindig jó brand.
„A Neostratusnál a három aranyszabály így hangzott tehát: nemzetközi céget építenek, legyen ütős a termékportfólió, és legyen bevétel. »Már az első naptól pénzt akartunk termelni. Szerencsénk volt, mert találtunk olyan viszonteladó partnert, aki fizetett nekünk ebben az időszakban« – meséli Viktor. A Neostratus nevet azért is vették fel, mert már nemcsak Kelet-Európában voltak piacon, nagyon hamar jelentek meg forradalminak számító termékeikkel, jelenleg ők a piacvezetők a kontinensen. Itt dolgoznak Budapesten, a Rákóczi híd budai hídfője mellett. »Ez a Szilícium-völgy, csak Budapesten” – mondja Viktor, hogy miért nem Nyugatról építik a világbirodalmat. »A magyar mérnök még mindig jó brand« – teszi hozzá Soós Tamás, aki saját projektmenedzsercégét hagyta ott a felhőszolgáltató vezérigazgatói székéért.
A cég a DBH kockázati alapkezelő legnagyobb befektetése. Viktor csak dicsérni tudja őket. Sok nagy cég még mindig nem lát át a vasfüggönyön. »Én ettől frászt kapok. Itt vagyunk Európa közepén, és azt hiszik, hogy ez a régió még mindig Oroszország« – összegzi tapasztalatait Viktor. Közben két hete egy szakmai konferencián Londonban azzal szembesült, hogy azt mondják róluk: tizennyolc hónnappal járnak a piac előtt. Azért döntöttek a keleti terjeszkedés mellett, mert nagy potenciált látnak ezekben a piacokban. Már van is egy adatközpontjuk Dubajban, ők az első teljes körű felhőplatform-szolgáltató a térségben. »A felhőnek két fajtája van: a publikus és a privát. A közel-keleti ügyfeleinknek azonban nagyon fontos a publikus felhőbeli adatok helyi tárolása« – mondja Tamás. »Afrikában is hatalmas az igény a szolgáltatásainkra, annak látom a jeleit, hogy a technológiai lemaradást azzal hozzák be, hogy bizonyos lépcsőfokokat átugranak« – mesél többek között kenyai tapasztalatairól Viktor.
Mi lesz tizennyolc hónap múlva? – teszem fel a kérdést, kíváncsi vagyok, mit mond erre a két evangelista, ahogy Viktor korábban jellemezte magukat. Mindketten az állítják, hogy a jövő egyértelműen a privát felhőé, vállalati szinten biztosan. Olyanfajta robbanás lesz ez, mint az outsourcinghullám volt. »És a mi termékünk a legjobb helyen, a felhőben van« – mosolyog Viktor. És lendületesen mondja tovább: »Ott akarunk lenni Oroszországban és Dél-Amerikában is! Persze csak ha Tamás megengedi!« És megint nevet. A globális tervek az újabb körös befektetésen múlnak, ha lesz megfelelő, akár egy év alatt világmárkát csinálnak a Neostratusból.”
A teljes cikket a Forbes aktuális számában olvashatják.