Az egyenlőség tekintetében ez előrelépés

2013. december 02. 09:07

Az eltérő díjazású belépő össztársadalmi szinten a nők számára hátrányos: éppen azokat a folyamatokat és sztereotípiákat erősíti meg, amelyek az egyenlőtlenséget tartják fenn.

2013. december 02. 09:07
Teczár Szilárd
Cink

Megjelentek ugyanakkor azok a vélemények is, amelyek szerint az EBH döntése helyes, de a te érvelésed túl nyakatekert, szükségtelen. Bakó Bea a Mandinertől így fogalmazott: »Annak ellenére, hogy Teczár érvelése teljesen félrecsúszott, a végeredmény korrekt: helyesen megállapítást nyert, hogy igazságtalan női vagy férfi mivolta alapján eldönteni, kit engedünk be ingyen a buliba és kit nem.« Erről mit gondolsz?

A harcos antifeministák is ezért álltak ki mellettem, számomra igen meglepő módon. Ezek a vélemények azt feltételezik, hogy a feminizmus titkolt vagy nem titkolt célja, hogy plusz előnyöket juttasson a nőknek. Van ilyen, de ezt én nem nevezem feminizmusnak. Akik ezzel érvelnek, azt sem veszik figyelembe, hogy az eltérő díjazású belépő össztársadalmi szinten a nők számára hátrányos: éppen azokat a folyamatokat és sztereotípiákat erősíti meg, amelyek az egyenlőtlenséget tartják fenn.

Több helyen említetted, hogy ezek a folyamatok vezethetnek nők megerőszakolásához és egyéb szórakozóhelyeken elkövetett bűncselekményekhez. Nem gondolod, hogy ez szélsőséges példa? Mivel tudnád ezt alátámasztani?

Igen, ez elég szélsőséges példa. Itt nem közvetlen ok-okozati kapcsolatok vannak, hanem nagyon áttételes társadalmi szokásokon és viselkedéseken keresztül érvényesülő hatásmechanizmusok. Ezekre játszik rá, illetve ezeket erősíti meg az intézményesített gyakorlat. Magától értetődőnek vesszük azt, hogy a fiúk járnak azért buliba, hogy ott…

Hogy csajokat szedjenek föl.

Igen. Nem az a baj, hogy ez van, hanem hogy ez alapértelmezett, magától értetődő esetnek számít, míg a fordítottján esetleg meglepődünk. Emellett nem lehet semmilyen természetes okot felhozni, csak társadalmi okokat. (…)

Ha el kéne magyaráznod egy átlagos magyar embernek, aki nem foglalkozik genderrel, hogy miért jó az, hogy végigvitted az ügyet, mit mondanál?

Az egyenlőség tekintetében ez előrelépés. Ha jogszabályt alkalmazunk, az rossz semmiképpen sem lehet. Ha kiderül, hogy életszerűtlen, legalább felhívjuk rá a figyelmet (szerintem itt nem ez a helyzet). Ez marketingfogás volt, a lányok ingyenes belépőjét csalétekként használták, ezt támogatni nem lehet.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 44 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
magnamater
2013. december 02. 15:39
Kéretik a változást akkor bevezetni, ha már a női és férfi átlagkereset meg fog egyezni. A táncmulatságok szokása a férfiaknak kedvez,ők kérik fel a nőket, hölgyválasz ritkábban van- és ha Teczár a nőknek akar kedvezni, érdeklődje meg tőlük, minek tudnának örülni.
1000bocs
2013. december 02. 13:56
Annyira visszataszító amikor a semmittevés kényelmében, minden földi jó birtokában, semmit sem nélkülözve, semmiért meg nem harcolva, mindent készen kapva, a nyugati kultúra minden áldásával megáldva kis nyikhajok "harcolnak" olyan dolgokért, aminek semmi gyakorlati haszna vagy kockázata nincs. 1. ez nem harc. Azzal hogy írogatsz, nyilatkozol, tüntizel - még nem harcolsz. Ugyanis nem kockáztatsz az égvilágon semmit. Nem létezik a nagy gonosz, a csúnya ellenség ami ellen bátran odaálsz izmozni. Csak te fested a semmit a falra, és kiabálsz hogy ez milyen fontos. Ha harcolni akarsz kisfiam, menj el az iszlám világba vagy izraelbe a nők helyzetén változtatni. Ott harcolhatsz. Van mi ellen. Itt nem harcolsz, csak cseszegetsz. Nem vagy más mint egy viszkető pattanás. Kellemetlen egy pillanatra ha az ember figyelmét magára vonja de nincs jelentősége. Olyan helyen nem fogsz "harcolni" ahol tényleg kellene, mert ahol tétje van, ott kockázata is. Ahhoz meg férfiként kellene viselkedj, hogy valami veszélyeset bevállalj a magasztos eszmékért. A kávéházi fotelból könnyebb megváltani a világot:) 2. semmi gyakorlati változás nem mérhető a győztes menet után. A srácok többsége ezután is csajozni megy a buliba. A srácok kisebb része esetleg pasizni. A csajok nagyobb része ezután is azért tesz meg mindent hogy magára irányítsa a figyelmet, hogy a legjobb pasit kikapja magának. Aki meg akar erőszakolni egy nőt, nem fog elállni a szándékától mert az fizetett a belépőért. Aki nem akar megerőszakolni egy nőt, nem fogja azért mert fizetett a belépőért. A hülyegyerek minden feszülése ellenére a fiatalok azon pezsegnek hogy minél több boldogságot találjanak, általában egymásban. És élvezik hogy nem egyenlők, hogy játszhatják a csábítás és hódítás örök játékát. És ennek része az is hogy: "meghívhatlak egy italra?" Micsoda egyenlőtlenség, hogy ezzel a férfiaknak kell odalépni a nőkhöz, amikor a szemezgetésből kiderült hogy igen, az a csaj tőled akar valamit. Miért nem a csajok lépnek oda, hogy kérsz egy italt? Akár minden este odajöhetne három is, nem lenne sértődés:) A társadalomban meglévő egyenlőtlenségek azon a tényen alapulnak, hogy nem vagyunk egyenlőek. Az emberi természet ellen harcol a kisfiú, aki mondani akar valami fontosat. Az természetes hogy kölönbözünk, ezért akarjuk a másikat. Sírhatsz ezen, de belőled is csak akkor lesz a nők számára kívánatos férfi, ha valahogy megtanulsz férfiként viselkedni. Olyan férfit, aki nő, vagy olyan nőt aki férfi találhatsz thaiföldi szolgáltatóknál. Az ő esetükben tényleg probléma, hogy most a női vagy a férfi válogatott keretbe fér bele egy sporteseményen. Utolsó kérdés: miért van az, hogy az egyenlősdit játszó gyerekek mind ilyen nyomik? Ez is, meg a "wátszpávör" kiscsaj….
catalina9
2013. december 02. 13:24
Hogy tudjuk, honnan fúj a szél. "...A tavaly februárban létrejött, küldetésnyilatkozatában a HaHa támogatását vállaló szervezet nem pusztán az ideológiai hátországot biztosítja a diákoknak. Tagjai támogatják az akciókat: az ELTE-n például hálózatos tanárok segédkeztek óra- és teremfoglalásban. A 134 fős OHa-alapítói névsorban Almási Miklóstól Vásárhelyi Máriáig sorakoznak az elmúlt 20 évből mindenfajta felháborodó és elhatárolódó nyilatkozatról jól ismert liberális nevek. (Jópáran közülük az Együtt2014 választói összefogását támogató nyilatkozattal nyíltan is vállalták Bajnai-rokonszenvüket.) Talán nem véletlen az áthallás a szervezet neve és az SZDSZ-előd Szabad Kezdeményezések Hálózata között. Ennél érdekesebb, hogy a 134 aláíró több mint fele (77-en) az ELTE két karáról, a bölcsészettudományiról és a társadalomtudományiról kerülnek ki - amiképpen a HaHa, úgy az OHa sem országos mozgalom. Figyelemreméltó - egyben előrevetíti a HaHa bázisát -, hogy a 40 ELTE BTK-s oktató közül 19 (az összes OHa-alapító hetede) egyetlen helyről, a György Péter vezette Művészetelméleti és Médiakutatási Intézetből érkezett. A szervezeti egységen belül az esztétika tanszék büszkélkedhet a legmagasabb „szervezettséggel”: a 23 oktató közül 12-en ellátták kézjegyükkel az OHa alapító nyilatkozatát. Nem véletlen tehát, hogy a HaHa-hangadók közül többen ezen intézetbe járnak...." Ha jól emlékszem ez a György Péter volt, aki zsidó létére jobboldali apja halála után egy cikkben próbálta levakarni magáról az apja árnyékát.
catalina9
2013. december 02. 13:19
Antigoné 2013. december 2. 09:13 A gender-elmélet nettó hülyeség, de most egészen jól érvelt a srác." Hát igen ezek az érvelők főleg azok akik ballib gondozás alatt állnak, nagyon tudnak érvelni.. De jobban becsülném őket, ha árvizkor a gáton szerepelnének. Van rá érv: Jön a víz!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!