BKK-s munkásságom és leváltásom rövid története

2013. december 12. 19:24

Jó volt ránézni a talán még mindig lelkes, fiatal csapatra, de rossz volt látni, hogy felütötte a fejét a kemény terhelés miatti elfásulás, megúszásra játszás.

2013. december 12. 19:24
Pongrácz Gergely
Megminden

„A leváltásomhoz vezető út nagyon egyszerűen megérthető, nem egy bonyolult konspirációs ügy: a Tarlós-Vitézy harc újabb állomásához érkeztünk. Eddig a főpolgármester – miután Vitézy-t nem tudta megbuktatni – különböző »szelíd« eszközökkel akart befolyást gyakorolni a BKK-ra, mostanában azonban mintha elfogyott volna a türelme.

Először kioktató nyílt levelet írt Vitézynek (saját alkalmazottjának) az autósbarát intézkedések fontosságáról, most pedig saját emberein keresztül átvenné a hatalmat a cég igazgatóságában. Az igazgatóságot ezért kellett hét fősre duzzasztani, ennek semmiféle egyéb indoka nincs (azaz a Tarlós-Vitézy meccs újabb plusz 10 millióba kerül a fővárosnak). De plusz két fő még nem lett volna elég: a főpolgármesternek eddig csak egy olyan embere volt a testületben, akit saját emberének tarthatott.

Márpedig három tag még mindig kerülhet kisebbségbe. »A fene sem akar ilyen rizikót« – gondolhatta Tarlós. Innen nézve már nyilvánvaló a megoldás: a saját pártja előtt a legkevésbé problémás az ellenzéki tag félreállítása. Talán az is benne volt a döntésben, hogy az ellenzék ne szemlélhesse testközelből a választásokra nyilván felpörgő, esetleg néha kissé túlárazottra sikeredő beruházásokat. (...)

Belülről látva a BKK-t jó volt ránézni a talán még mindig lelkes, fiatal csapatra, de rossz volt látni, hogy a kemény terhelés miatti elfásulás, megúszásra játszás már náluk is felütötte a fejét. Jó látni a szakmai kompetenciát, azt, hogy jórészt végre 21. századi alapelveket magáénak valló csapat irányítja a város közlekedését, de rossz látni azt, hogy a bürokrácia, a felelősségtologatás, a határidők folyamatos be nem tartásának kimagyarázása is egyre erőteljesebben jelen van.

Őszintén kíváncsi vagyok a BKK jövőjére. Sajnos a mostani fővárosi szavazás eredménye nem sok jót ígér. Tarlós nyíltan az induló szakmai alapelvek megváltoztatására, »autósbarát« fordulatra akarja rákényszeríteni a BKK-t, miközben a Jobbik és a szocik hangosan üvöltve, vagy színfalak mögött suttogva a cég kinyírását kívánják. Lassan úgy néz ki, hogy a közlekedési szövetség, mint alapelv, és a BKK, mint ennek az alapelvnek – meglehet, tökéletlen – megvalósítása csak a zöldeknek fontos. Hogy meg tudjuk-e védeni ezeket a város élhetősége szempontjából fontos alapelveket, az majd legkésőbb 2014-ben kiderül.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
mandiner001
2014. január 04. 16:37
Kedves borax! Csak ennyi telik tőled? 1 tőmondat? Mi a pics*t tudsz te a BKK működéséről?? Dolgoztál te már ott? Ha igen akkor csak lógattad a lábad? Egy kétmilliós város közlekedését szervezi ez a gárda hátán egy új koncepció megvalósításával és egy mindenben keresztbetevő városvezetővel. Az utóbbit hagyjuk, de az hogy új valami nem biztos hogy szar is, csak éppen a kényelmes embereknek (akik a szgép mellől fikáznak csak) újra kell gondolniuk hogyan igazodjanak az új helyzethez és még az is megeshett, hogy jobban járnak mint előtte. Rengeteg dolog van még ami finomításra szorul, ez igaz, ha nem így lenne, akkor nem lenne dolga senkinek a BKKnál. Arról neked viszont fogalmad nincs és nem is érdekel téged, hogy mennyi teher hárul erre a csapatra. Pl. özönlenek a jobbnál jobb ötletek a kerületi "Írjon nekünk" oldalakról ,a BKK ügyfélszolgálattól, a Facebookról, mert ugye sem sokba kerül odanyomni egy mondatot a netre, nem igaz?? Ezek mind plusz terhek a korábbi évekhez képest. Csakhogy a marhanagy demokráciával itthon nem élnek, hanem visszaélnek. És akkor még nem beszéltem a koncepciók kidolgozásától a Mari néni gázbekötésének a jóváhagyásán keresztül a véget nem érő egyeztetésekig, terveztetésekig. Itt hidd el nekem csak fanatikusok bírják ki (élik túl) sokáig, akiknek ez az életük, és mindet bele is teszik! Hátrahagyva a családjukat, vagy ha nincs akkor lemondva róla, árvíz idején vasárnap éjfélig a koordináción ülve vagy kint a helyszínen állva, aztán reggel 6-kor a rendőrség közlekedési részlegén folytatva, hogy a hálás polgároknak minél keveseb fennakadásuk legyen a közlekedésben. Minden nap éjfélig nagyon fontos levelekre válaszolgatva, miközben a gyerekek már rég lefeküdtek, aztán reggel az előző nap meg nem oldott feladait idő hiányában elő se véve újabb "kihívások" elé lépése. És ez nem ér véget pénteken délután, ez non stop üzem kisbarátom! Akkor firkálj ide egymondatos fikázásokat, ha meggyőződtél annak a jogosságáról! De az sem baj ha veszed a fáradságot, és ide felsorolod ide az érveket amire alapoztad meglehetősen tudományos és részletekbe menő megállapításodat!
gross
2013. december 12. 22:18
Egyébként Pongrácz egy rendes, értelmes fiatalnak tűnik, már ami tapasztalatom van erről némi korábbi levelezés alapján... Persze nem kell feltétlen egyetérteni nézeteivel.
kuwiq
2013. december 12. 21:35
Jóember indirekte bevallotta, hogy autósellenes. 30 éves koromig nem is merült fel hogy autóm legyen, mert tömegközlekedéssel el tudtam jutni max 1 óra alatt bárhová Budapesten. Aztán jöttek az elvtársak, meredformálták a közlekedést és a tömeközlekedést, a bkv-t, és kénytelen voltam autóba ülni. De szerencsére van egy kör, amelyik nem autósbarát, és mindent elkövet, hogy ne csak tömegközlekedéssel, hanem saját autóval se érhessenek el az emberek a város egik végéből a másikba 1 órán belül. Ezek az emberek hogy, hogy nem mindig döntéshozó pozícióban voltak az utóbbi pár évtizedben Budapesten. Nekik köszönhetjük az elképzehetetlen méretű dugókat, hogy a város folyton fulladozik az álló autók kipufogófüstjében, hogy a kevesebb parkolóhely miatt az autók kétszer-háromszor annyit vannak úton, mint amennyire szükség volna, így kétszer háromszor több károsanyagot is bocsátanak ki. Köszönjük, Emese!
Ciki
2013. december 12. 21:22
Megható, mikor a mélyvörösek vörösöznek! :D
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!