Borzasztó karambol: egy buszsofőr kirepült az ablakon (VIDEÓ)
Kedden a Nagy Lajos király útján érkező villamos az egyik átjáróban letarolt egy menetrend szerint közlekedő buszt.
Jó volt ránézni a talán még mindig lelkes, fiatal csapatra, de rossz volt látni, hogy felütötte a fejét a kemény terhelés miatti elfásulás, megúszásra játszás.
„A leváltásomhoz vezető út nagyon egyszerűen megérthető, nem egy bonyolult konspirációs ügy: a Tarlós-Vitézy harc újabb állomásához érkeztünk. Eddig a főpolgármester – miután Vitézy-t nem tudta megbuktatni – különböző »szelíd« eszközökkel akart befolyást gyakorolni a BKK-ra, mostanában azonban mintha elfogyott volna a türelme.
Először kioktató nyílt levelet írt Vitézynek (saját alkalmazottjának) az autósbarát intézkedések fontosságáról, most pedig saját emberein keresztül átvenné a hatalmat a cég igazgatóságában. Az igazgatóságot ezért kellett hét fősre duzzasztani, ennek semmiféle egyéb indoka nincs (azaz a Tarlós-Vitézy meccs újabb plusz 10 millióba kerül a fővárosnak). De plusz két fő még nem lett volna elég: a főpolgármesternek eddig csak egy olyan embere volt a testületben, akit saját emberének tarthatott.
Márpedig három tag még mindig kerülhet kisebbségbe. »A fene sem akar ilyen rizikót« – gondolhatta Tarlós. Innen nézve már nyilvánvaló a megoldás: a saját pártja előtt a legkevésbé problémás az ellenzéki tag félreállítása. Talán az is benne volt a döntésben, hogy az ellenzék ne szemlélhesse testközelből a választásokra nyilván felpörgő, esetleg néha kissé túlárazottra sikeredő beruházásokat. (...)
Belülről látva a BKK-t jó volt ránézni a talán még mindig lelkes, fiatal csapatra, de rossz volt látni, hogy a kemény terhelés miatti elfásulás, megúszásra játszás már náluk is felütötte a fejét. Jó látni a szakmai kompetenciát, azt, hogy jórészt végre 21. századi alapelveket magáénak valló csapat irányítja a város közlekedését, de rossz látni azt, hogy a bürokrácia, a felelősségtologatás, a határidők folyamatos be nem tartásának kimagyarázása is egyre erőteljesebben jelen van.
Őszintén kíváncsi vagyok a BKK jövőjére. Sajnos a mostani fővárosi szavazás eredménye nem sok jót ígér. Tarlós nyíltan az induló szakmai alapelvek megváltoztatására, »autósbarát« fordulatra akarja rákényszeríteni a BKK-t, miközben a Jobbik és a szocik hangosan üvöltve, vagy színfalak mögött suttogva a cég kinyírását kívánják. Lassan úgy néz ki, hogy a közlekedési szövetség, mint alapelv, és a BKK, mint ennek az alapelvnek – meglehet, tökéletlen – megvalósítása csak a zöldeknek fontos. Hogy meg tudjuk-e védeni ezeket a város élhetősége szempontjából fontos alapelveket, az majd legkésőbb 2014-ben kiderül.”