A lépfene támadta meg az embereket, akik mind a teremtőnél kötöttek ki
Három bomba robbant, de az európai pusztítók voltak a legkegyetlenebbek, mikor kivégezték a csoportokba verődött tömeget.
Jelentős érzelmi csalódás kockázatát vállalja, aki húsz évvel korábbi szerelmével akar ismét ágyba bújni.
Jelentős érzelmi csalódás kockázatát vállalja, aki húsz évvel korábbi szerelmével akar ismét ágyba bújni. A harmadik évtizede koncertező Pál Utcai Fiúk esetében azonban ez a légyott meglehetősen rizikómentesnek mutatkozott, döntően azért, mert ez a PUF már egy másik kapcsolat. Emlékezetet a régire, de nem az; s hogy miben is áll az eltérés, azt a régi zenésztársak előadásában megszólaló dalok és az új szerzemények közötti különbség, a pontosság és kidolgozottság jelezte. Fáradság jeleit azonban mégsem tapasztaltuk a Budapest Parkban megrendezett, fennállásának harmincadik évét ünneplő együttes esetében. Múltidéző szándékot annál inkább, mely – valljuk be – igencsak vékony jég. A zenekar a lehető legjobb döntést hozta, amikor az egykori zenésztársak meghívásával egyszerre vállalta és tette zárójelbe az általunk a Fekete Lyukban megismert korszakának legfontosabb dalait.
Egy harminc éves összegző előadás tematikája természetesen megköveteli az időszámítás kezdetét jelző ’85-ös demó rongyosra hallgatott dalait, ám a forradalmi, harcos-meghalós partizán vonal már nem jelentett többet édes nosztalgiánál. Ezért is jó, hogy a szövegek terén, önmaguk árnyékán átlépve olyan új arcok is szerephez juthattak, mint Kardos Horváth János és Molnár Balázs, akik személyes motívumokból, helyszínekből és szituációkból építenek új várakat (Gólya, Ember a parton, Leteszlek) a régen szétfoszlott közös múltunk romjain. A zenei megszólalást illető jogfolytonosságot szívmelengetően képviselte a fúvós szekció, amely a korai dalokban jellegzetes kísérője volt (szaxofon formájában) a PUF-hangzásnak, most pedig eszköze egy két dal újraértelmezésének.
Nagy Feró teljesítményéhez fogható Leskovics Gábor közel sem egyenes vonalú maratoni futása, azzal a különbséggel, hogy Lecsó csapatjátékos maradt, útját állva ezzel a celebesedésnek. Az alapokat is érintő újrakezdéssel pedig jó érzékkel kerülte el az egykori bőrkabátos alterség ma már inkább kínos nosztalgiáját. Feltehetően a rendszerváltást megelőző, várakozással teli atmoszféra emelte a mai, úgy-ahogy beérkezett nagyvárosi középgeneráció eredetmítoszai – a köztéri telefonfülkék, a kocka ladás utazások és rendőri igazoltatások – közé a Pál Utcai Fiúkat. Ez a fajta mély beágyazottság tükröződött a közönség összetételében is, hiába higította azt a Budapest Park állandó, partiéhes vendégserege.
A polimer kazettáktól a fájlmegosztókig ívelő út valójában egy hatalmas körforgalom a zenekar esetében, melynek elején és végén is emberléptékű klubkoncertezés áll. A pénteki monstre összejövetel azonban – méreténél fogva – nem hagyott teret az intimitásnak, annak a közvetlen kapcsolatnak, ami igazi erejét adja a zenekarnak. Ez érződött Leskovics megilletődöttségén is, az állandó köszííízésen, amelyet egyértelműen a Kiscsillag zenekarban eltöltött évei hatásának tudhatunk be.
A vegyes érzelmek kialakulásáért csak részben okolható a zenekar, amely tisztességgel körbevezetett saját félmúltunk múzeumában. Hogy ez keveset hozott vissza mindabból, amiért anno lelkesedni tudtunk, az már legyen a mi bajunk.