A magyar szórakoztatás nulladik vonala, a bulvár annyit állít a világról, hogy Fekete Pákó. Máskor annyit, hogy Rubint Réka. Kiss Ádám hozzájuk csatlakozva állít annyit, hogy Kiss Ádám. Ez mégis tagadhatatlanul több. A Kiss Ádám már egy teljesítmény, már egy produkció. Máris többet mond el még az ostoba és hazug történeteivel is, mint amire Hajdú Péter valaha képes lesz, ezek ugyanis az ő gondolatai, az ő univerzuma, az ő soha nem volt világa, a bulvár szereplőinek pedig még ilyenjük sincs, csak szénhidrátszegény receptjeik, boldog házasságuk meg egzotikus nyaralásaik vannak. Mégis szomorú látni, ahogy Kiss Ádám és pályatársainak többsége a színpadon Batman-jelmezben Gotham City-t hazudik maga köré. Ez a stand-up ma: altesti poénok és rövid, frappánsnak tűnő hazugságok. Habkönnyű ütésekkel megsorozni a rekeszizmokat, vigyázva, hogy fejre egyet se mérjünk, aztán menni a következő kultúrházba, Jászárokszállásra.
Kiss Ádám lealáz egy faszit, – aki nyilván valamelyik romantikus komédiából véve az ötletet – a Showder Klub műsorában akarta megkérni a csaja kezét, aztán egy McDonalds-reklám kapcsán azt is megtudjuk, hogy Ádámnak csak a neve kicsi, a farka viszont jó nagy. Kritikája ez persze a társadalomnak is, hiszen a hazai stand-up előadók rendszeresen tesztelik, így pontosan tudják, hogy mik azok a viccek, amelyekre vevő a közönség. Ez ugyanakkor nem menti fel őket annak felelőssége alól, hogy a közönségüket következetesen ehhez az általános iskolás proli-színvonalhoz szocializálják.
Nemcsak Kiss Ádámnak, hanem a hazai stand-up egészének, ahogy egyszer majd a magyar társadalomnak is fel kell nőnie! Mind a műfajban, mind a stand-up előadók nagy részében megvan a potenciál, hogy ne csak Hajdú Péterhez, a Barátok közthöz vagy a Viva TV-hez képest jelentsenek igényes szórakoztatást. Megvan a keret, csak vízió kellene, némi felelősségvállalás, és sokkal több önreflexió. Idea, értékválasztás, és főleg kapcsolat a valósággal. Egyszer és mindenkorra el kell dobni az arcoskodó hazugságokat meg a tartalmatlan pózokat!
Tudomásul kell venni, hogy ami tíz éve talán még progresszív volt, az ma már mindenképpen kevés. Tíz éve a megugrandó lécet Farkasházy, Verebes, Selmeczi és Ihos, vagyis a szocialista szórakoztatás jelentette. A lécet megugrották és a fenti figurákat leverték, amiért egyébként örök hála a hazai stand-up comedynek, de főleg nyilván Fábrynak! Most viszont már el kellene látni alapvető értelmiségi funkciókat is. Nem előzmény nélküli ez, hiszen ott volt Hofi vagy a L'art pour l'art, csakhogy ezek mögé a projektek mögé soha nem szerveződött olyan mozgósító erő vagy divathullám, ami most a stand-up comedy mögött megvan. A stand-up Magyarországon nemzeti sporttá kezd válni, talán sokkal inkább, mint a futball. Ezért nem mindegy, hogy az NB1, vagyis a Showder Klub mezőnye milyen referenciával szolgál a szárnyait próbálgató tömegek számára.
Kiss Ádám és a mai dumaszínházasok akkor is felelősek lesznek a húsz év múlva esedékes stand-up comedy színvonaláért, ha ötven évesen is ők állnak majd a színpadon, de akkor is, ha akkorra Magyarország nagyfarkú Steven Segaljaiként napi negyvenhét cigányt zavarnak majd széjjel egy szánalmas akció-reality keretében.