„Milyen internetes felületek tartoznak a kiadóhoz?
Vannak az eleve digitális termékeink: hvg.hu, adozona.hu, eduline.hu, illetve a jobline.hu. Ezen kívül vannak még időszakos oldalaink, mint például a goldenblog.hu, illetve a print és egyéb termékeinkhez tartoznak online felületek, pl. HVG Könyvek vagy a HVG szemináriumok.
A Facebookon a HVG kulcsszóra keresve hat, a kiadóhoz első ránézésre is kötődő oldalt találni, ezek közül népszerűségben maga a HVG magaslik ki csaknem 100 ezer követővel. Mennyire tudatos tervezés eredménye ez?
A HVG.hu-val évek óta tudatosan építjük a facebookos közösségünket. Az első pillanattól kezdve azt a lehetőséget láttuk benne, hogy személyes kapcsolat alakulhat ki az olvasókkal, és nem egy névtelen tömeget kell elképzelnünk magunk előtt, amikor újságot írunk. Ugyanakkor azért is fontos ott lennünk a Facebookon, mert az olvasóink is ott élik online életük egy részét. Úgy gondoljuk, az a helyes stratégia, ha mi is ott vagyunk, ahol az olvasók, ha azzal foglalkozunk, ami őket érdekli. Természetesen üzletileg is fontos nekünk a jelenlét, mivel a napi forgalmunknak mára jelentős hányada érkezik a Facebookon megosztott cikkekre.
A többi oldallal mik a céljaik? Mekkora az átfedés a közönségek között?
Hírfogyasztási szempontból nagyon különbözőek az emberek. Van, akit nem érdekel a politika, de például érdeklik az IT-s hírek. Nekik nem a központi HVG oldal fogja a legrelevánsabb anyagokat kínálni a Facebookon. Olyan is akad, akit kifejezetten a politikai vélemény cikkek érdekelnek, ők a Nyüzsi rovatunk Facebook oldalát fogják értékesnek találni. Pont úgy próbáljuk téma alapján kínálni a tartalmainkat, mint például egy RSS feedben vagy a mobil alkalmazásainknál az alertekkel. Nem elemeztük mélységében az átfedést az oldalak között, hiszen a stratégiából az is következik, hogy nem rontják egymás hatékonyságát ezek az oldalak, vagyis nem gond az sem, ha átfedés van.”