Karinthy Frigyes négy nappal a halála előtt adott, soha meg nem jelent interjúja bukkant fel 86 év elteltével
A 22 éves, kezdő újságíró cikke az író halála miatt nem került nyomtatásba.
Reméljük, hogy a piac minél hamarabb konszolidálódik, és még az idén eldől, hogy mi lesz a Neo FM sorsa. Interjú.
„Feltételezhetnénk azt is, hogy a Neo FM nehézségei jól jönnek a legnagyobb vetélytárs Class FM-nek, de gyaníthatóan nem ennyire egyszerű a képlet.
Ez számunkra csak rövid távon jó. Ebben a negyedévben mindenképpen bevételnövekedésre számítottunk, és a számok visszaigazolják ezt. Hosszú távon azonban egy erős szereplő kiesése biztosan nem kedvez a piac egészének. Úgy gondolom, ahogyan eddig, továbbra is piacvezetők maradunk, de ezt a szerepet próbáljuk úgy betölteni, hogy az a teljes rádiós piac hasznára váljon. Olyan stratégiát kell kialakítanunk, amely az összpiacra vonatkozik, mivel először a rádiós torta nagyságát kell növelnünk, hogy aztán az általunk kihasított szelet minél nagyobb lehessen. Reméljük, hogy a piac minél hamarabb konszolidálódik, és még az idén eldől, hogy mi lesz a Neo FM sorsa. Lassan a frekvenciapályázatok is olyan szakaszba jutnak, hogy tudni lehet, milyen szereplőkkel kell számolni az elkövetkező időszakban.
Mennyire lennének jelentős pénzügyi következményei annak, ha kiesne a Neo FM, és a Class FM egyedül maradna országos kereskedelmi rádióként?
Nagyon jelentős következményei nem lennének, de biztosan megerősödnének azok a rádiók, amelyek korábban a Neo FM-mel harcoltak bizonyos szegmensekben a hirdetési pénzekért. Lássuk be, a rádió egyedi előnyei az elmúlt tíz évben nem vesztek el, a hallgatottság nem csökkent. Összességében tehát a rádiós piacon nem történt óriási változás az elérhető fogyasztók számát, a hirdetési lehetőségeket tekintve. A hirdetők éppen arra használhatják az országos rádiókat, mint annak idején, amikor a reklámpiac még erőteljesen nőtt.
Nem tudjuk, hogy mi lesz a Neo FM-mel, de ha változás következne be, akkor arra nyilván új stratégiával kellene készülni. Mégis, én azt gondolom, hogy a rádiós pénzeket minden végkimenet esetén nagyjából a piacon tudnánk tartani. Ha kiesne a Neo FM, akkor a nagy szereplő és a hozzá kapcsolódó olyan nagy márka, mint a Bumeráng, távozása kivonhatna valamennyi pénzt, de ezt a már piacon lévő és az esetlegesen érkező új szereplők valamiképpen, például több kreativitással pótolni tudnák.”