Újabb baloldali kerületben kezdik meg az autósok kiszorítását
Hegyvidék, Erzsébetváros, XIII. kerület, Józsefváros, Ferencváros után Terézvárosban is emelnek. Nem kicsit.
A 8% körüli emelést tartalmazó tervet kívülről kényszerítették rá a BKK-ra. Szakmailag vállalhatatlan, hiszen 4% felett 10 forint tarifaemelésből 1 forintnál is kevesebb (!) folyik majd be a BKK kasszájába, a többi „elúszik”.
Mindenki elsiklott egy fontos mozzanat felett a múlt heti Fővárosi Közgyűlésen. A BKK mint a tömegközlekedésért felelős szakmai szervezet nem szignálta - mert nem támogatta – a tömegközlekedési tarifák emelésről szóló fideszes javaslatot.
A BKK két hete - komoly viták után - egy 4%-os emelés támogatásáról döntött. Az árak ugyanis már ma is igen magasak - a visegrádi országok fővárosaiban kb. 40%-kal olcsóbban lehet havibérletet venni! A 4%-os áremelésből emiatt mindössze 1,2% körüli többletbevétel származna, a csökkenő utasszám és a növekvő bliccelés miatt. Ezért már ezt az emelést sem egységesen szavazta meg a BKK Igazgatósága (IG). A 8% körüli emelést tartalmazó tervet azonban már kívülről kényszerítették rá a BKK-ra. Ez szakmailag vállalhatatlan, hiszen a 4% feletti második 4% emelés elképesztően rossz mutatókkal rendelkezik: 10 forint tarifaemelésből 1 forintnál is kevesebb (!) folyik majd be a BKK kasszájába, a többi „elúszik”.
Árulkodó volt, ahogyan Tarlóst István félrebeszélt Hanzély Ákos képviselő kérdésre: „Miért nincs BKK szignó a tarifaemelés előterjesztésén?”: - „A BKK nem előterjesztő”. Az is feltűnő volt, hogy senki nem tájékoztatta a közgyűlést a BKK IG előző napi határozatáról, amely szerint az igazgatóság nem támogatja a Fidesz által az utasokra erőltetett 8%-os és 15%-os javaslatokat. Különvéleményemben kiemeltem, hogy ez a díjemelés szakmailag teljesen értelmetlen, ezért az előterjesztést nem lehet támogatni.
Úgy látszik, hogy a fideszes politikusok már nem csak az ellenzék, hanem a szakértők véleményére sem kíváncsiak.
Pongrácz Gergely
BKK igazgatósági tag