„Örök szerelem, ettől nem lehet elszakadni” – így vallott a visszatéréséről a Mandinernek az olimpiai bajnok
Szász Emese a decemberi országos csapatbajnokságon a gyermekei előtt léphet ismét pástra.
A médiabüdzsék megfogyatkozásával árháborúk alakultak ki, ami egy rossz irányba tartó spirálba vitte a rádiókat, a stratégiai gondolkodásra, a piac egészének szemügyre vételére még idő sincs. Interjú.
„Voltaképpen mi a rádiók legnagyobb problémája jelenleg?
Laczkó Endre: A koncentrált összefogás hiánya. Ebben sok minden benne van, például a mérés, a rádiónak magának a pozicionálása, a közös kommunikációja, a »Miért jó a rádió?« típusú megnyilatkozások erősítése és összehangolása. Nagyon nehézzé vált a piac az utóbbi időben, ezért a szereplők folyamatosan - és egyre inkább - a túléléssel vannak elfoglalva. A médiabüdzsék megfogyatkozásával árháborúk alakultak ki, ami egy rossz irányba tartó spirálba vitte a rádiókat, a stratégiai gondolkodásra, a piac egészének szemügyre vételére még idő sincs. Lehet, hogy egyesek esetében ez hozzáállás kérdése is, de nem hiszem. Én ismerem a piaci szereplőket, pontosan tudom, mennyire lelkesek. Ezt a műfajt nagyon lehet szeretni, azt tartom a legkevésbé valószínűnek, hogy valakit nem érdekel a helyzet megoldása. Egyszerűen nem volt időnk eddig egy összefogás szabályozott alapjainak megteremtésére. Azt gondolom azonban, hogy idén ez is megoldódik, vagy legalábbis elindul a megoldás felé.
Turi Árpád: Nagyon fontos lenne, hogy konszolidálódjon a piac, remélhetőleg ez még idén megtörténik. Jó volna tudni, hogy egyáltalán kik a hosszabb távú játékosok. Egyelőre azt sem tudni például, hogy a Rádió1-gyel mi lesz. De több komoly szereplő létezése is a levegőben lóg, így ők nagy kedvezményeket nyújtanak, ami leszorítja az árakat. A tisztánlátáshoz mindenképpen szükségünk lenne a viszonyok rendeződésére. (...)
Terveznek-e akár tartalmi akár kereskedelmi szempontból komolyabb változtatásokat helyzetük javítása céljából?
L.E.: Egy rádió életében mindig a tartalom a legfontosabb. Mi az elmúlt négy évben - és lehet, hogy ez óriási baj - nem nagyon kutattuk azt, hogy mennyire vagyunk a helyünkön. Nem tudjuk pontosan, hogy kik hallgatják a rádiónkat, miért, hogyan hallgatnák többet vagy többen, milyen fogyasztási szokásokkal rendelkezik a közönségünk. Fontos lenne azt is tudni, hogy akik nem hallgatják, azok miért nem, mitől hallgatnák, stb. Most hogy frekvenciát kaptunk, végre a tulajdonos hozzáállása is megváltozott, éppen mostanság zárul egy felmérés, amelyből kiderül, hogy tartalmilag mennyire vagyunk jók. Május vége környékén egy óriási zenei teszttel fog ez a folyamat befejeződni, ezt követően fog kiderülni, hogy milyen változtatások szükségesek. Lehet, hogy véletlenül pont a lehető legjobban csinálunk mindent, de ennek van a legkisebb esélye. Az értékesítést tekintetében pedig egyértelműen erősítjük a non-szpot lehetőségeket. A már említett erős brandünket »adjuk kölcsön« a hirdetőknek egy-egy promócióban. Igyekszünk kihasználni ezen előnyünket. Az idén már jobban fókuszálunk a helyi rádiós értékesítésre is, összeállt egy versenyképes csomag, amivel támogatni tudjuk az ügyfelek regionális kommunikációját, illetve bízunk abban, hogy ezzel segíteni tudjuk a lokális rádiók működését is.
T.Á.: Nagy újdonság nem várható, inkább próbálunk minél jobban alkalmazkodni az igényekhez, és például egyedi akciókkal felkelteni mind a hallgatók, mind az ügyfelek érdeklődését. Ilyen volt az is, amikor a reggeli műsor vezetőit 50 méter magasra emeltük egy konténerben, vagy amikor a budapesti 4-6-os villamosról jelentkeztek. Folyamatosan figyeljük, kutatjuk az igények változásait, és igyekszünk azokra reagálni.”