Ugye nem fogunk oda jutni, hogy az eddig szent tehénként kezelt bicikli után is súlyadót, parkolódíjat, és a szűkebb, forgalmasabb kerékpársávokban dugódíjat kell majd fizetni?
„Most ott tartunk, hogy olyannyira felértékelődött az autók által foglalt hely, hogy fizetnünk kell érte. Pusztán azért, mert kevés van belőle, hiszen plusz szolgáltatás nincs mögötte, pedig sarkosítva ugyanolyan területfoglalás, amilyen egy álló gyalogos cipője, vagy egy oszlophoz láncolt kerékpár, egyedül annyi a különbség, hogy fajlagosan sokkal több hely kell egy négykerekűnek. A plusz hely és a forgalom-visszatartó ereje miatt tehát megértem a díj szükségességét, felfogom úgy, hogy ez egy kis büntetés a kényelem oltárán.
Viszont, ha a horror üzemanyagárak és a kibírhatatlanul növekvő egyéb sarcok miatt minden autós átül majd a manapság a »fenntartható fejlődésnek« megfelelő kerékpárra, akkor meg abból lesz sok. Ugye nem fogunk oda jutni, hogy az eddig szent tehénként kezelt bicikli után is súlyadót, parkolódíjat, és a szűkebb, forgalmasabb kerékpársávokban dugódíjat kell majd fizetni?
Mert most, hogy minden földi halandót leszoktassanak a leginkább pazarló utazási módról, egyelőre szemet hunynak a kerékpáros közlekedés költségei felett. Még senki nem követel plusz pénzt a területfoglalásért, a kerékpáros infrastruktúra fenntartásáért, a kerékpáros balesetek externális költségeiért, pedig higgyük el, ez mind nem ingyen van. Ugye nem fogunk odajutni, hogy végül elkezdik megfizettetni a kerékpárt használókkal a valós költségeket, beharangozzák, hogy a kerékpár, mivel emberi energiát »használ«, ugyanúgy kell számolnunk üzemanyagfogyasztással, csak egyre dráguló élelmiszerek és levegő formájában, és végül elkezdenek azon gondolkozni, hogyan szoktassák rá a népet a gyaloglásra, vagy hogyan érjék el, hogy ki se mozduljanak otthonról - mondjuk kapuadóval?
Mert akkor azért a pár esztendőért nem kezdek bele a kerékpáros közlekedésbe, inkább egyből rátérek a remete életmódra.”