„Mi volt az eszmeiség, ami az új tévémaci elkészülését segítette? Másképpen, mi az új üzenet?
Az új főcím létrejöttét nem egy üzenet megfogalmazása motiválta, sokkal inkább az igény, hogy a mesék főcíme mindig tükrözze az adott korszakot. Mert fontos, hogy a gyerekek magukra ismerjenek a TV Maci figurájában, azonosulni tudjanak vele. A legutóbbi változat nyolcvanas évekbeli elindulása előtt gyakran korszerűsítették a TV Macit, azóta ez elmaradt. Számolni kellett természetesen azzal is, hogy erős lesz a nosztalgia a régi TV Maci iránt, hiszen generációk nőttek fel az eddig használt főcímen. Ugyanakkor a köztévének a mesék célcsoportja, azaz a gyerekek szempontjai a legfontosabbak, akik értelemszerűen nem nosztalgiáznak, viszont egy elavulttá váló TV Macival idővel már nem is tudnak azonosulni.
Miért kapott testvért a maci?
Mert fontos, hogy a televíziózással töltött időt lehetőség szerint közösségi élményként éljék meg a gyerekek, hasonlóan a közös játékhoz. A 60-as években még természetes volt, hogy a tévénézés közösségi esemény, ezért akkoriban a főcímekben még a rendszerességre és a higiéniára való nevelésen volt a hangsúly. A higiéniai szokások azonban legalább annyira megváltoztak azóta, mint a tévézéssel kapcsolatosak. A tévénézés mára gyakran magányos tevékenységgé vált, a televíziót sok szülő »bébicsősznek« használja, hogy lekösse valamivel a gyereket, és ez nem szerencsés. A gyerekek óhatatlanul azonosítják magukat a TV Macival, és ha az új főcím azt a példát mutatja nekik, hogy közösen jobb mesét nézni, akkor remélhetőleg a játékokhoz hasonló közösségi eseményként kezelik majd általában a televíziózást is: megbeszélik az élményeiket, nem maradnak egyedül a látottakkal. Adott, hogy egy mesét néző kisgyereknek a közösség a családot, a hasonló érdeklődésű társaság pedig leginkább a testvérét jelenti, ezért térnek vissza testvérpárként a TV Macik.”