Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Ha társadalmi felelősségvállalás alatt felszínes és közhelyes megoldásokat veszünk, akkor könnyen „ciki” lehet egy vállalat CSR-tevékenysége. E miatt sokan egyszerűen zöldrefestésnek nevezik azt.
Sajnos a felmérésből kiderül, a döntéshozók szerint elég egy kis támogatást nyújtani, adományokat adni, és már le is tudták ezt a feladatkört. Egyesek tovább mentek és megnevezték a környezetvédelmet, esetleg a közösségek iránti elkötelezettséget is. Csak igen kevesen jutottak el az átláthatóság, a fenntarthatóság vagy más mélyrehatóbb feladatokig, noha a CSR egy gondolkodásmódot, egy vállaltirányítási kultúrát is jelent.
Ha társadalmi felelősségvállalás alatt valóban csak ilyen felszínes és közhelyes megoldásokat veszünk, akkor könnyen „ciki” lehet egy vállalat CSR-tevékenysége. E miatt sokan egyszerűen zöldrefestésnek nevezik azt. Amikor hazugságra alapul a kommunikáció, és amikor a vállalat alaptevékenysége olyan káros termék vagy szolgáltatás, akkor valóban hiteltelenné válik bárminemű CSR. Rossz fényt vethet a cégre, amikor üres „mentsük meg a földet” lózungokból áll a CSR-kommunikáció, vagy amikor a vállalatvezetők cselekedetei és kommunikáció ellentmondanak egymásnak - például ha a vezérigazgató céges luxusterepjáróval érkezik a Föld Napja rendezvényre, vagy ha saját elhízott gyerekei nyalókát szopogatnak az éhező afrikai árvák meglátogatása közben.